• Kategooria

  • Puhasta

Liikuma Kutsuva Kooli mõtteviis toetab nii õpilaste kui õpetajate heaolu, suurendades liikumisvõimalusi kogu koolipäeva jooksul. Meie eesmärk on pakkuda rõõmsamat, tervislikumat ja innustavamat koolikeskkonda, kus iga laps ja kooli töötaja saab tunda end aktiivse ja tegusana. Üheskoos loome koolikultuuri, mis hoiab meid liikumas — samm-sammult ühe energilisemana. Foto: Tartu Ülikooli liikumislabor

Reedel, 28. novembril tutvustasid 8.A klassi ettevõtlikud noored Kadrina Keskkooli 1. klassidele KiVa ehk kiusamisvaba kooli programmi. Esimese klassi õpilased läbisid ühe ainetunni jooksul põnevaid punkte ja lahendasid KiVa-teemalisi ülesandeid. Oluline oli tutvustada õpilastele, kuidas hoida koolikeskkond sõbralik ja turvaline! Suur tänu 8.A klassi noored ja klassijuhataja Raili Rohula, et aitasite väikestel sõpradel KiVa põhimõtetega tutvust teha! Tekst – Mirell Viru Fotod – Marge Abner ja Elle Tamme

3. klassid soovivad jõululaadal, 19. detsembril korraldada heategevusmüüki ja loteriid, mille tulu läheb SA Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondi kaudu Retti sündroomiga tüdrukute ravi toetuseks.Täpsem info Retti sündroomiga tüdrukute kohta leiab siit:https://www.lastefond.ee/aita-paasta-nelja-tudruku-elu Heategevusmüüki ootame käsitööd, küpsetisi, hoidiseid ja palju muud, mida sobib jõulude aeg sõpradele kinkida või ise maiustada. Tooteid võib tuua eelnevalt algklasside garderoobi valvelauda või laadapäevahommikul heategevusmüügi letile. Oma tootele lisa hinnasilt.Küpsetisi ootame jõululaada hommikul heategevusmüügi letile. Heategevusmüügipäeval kogume annetusi ka annetuskarpi. Heategevusmüüki toetavad ka heategevusloterii ning meisterdamistoad laadapäeval. Tilkadest saame kokku ookeani. Iga väike heategu muudab maailma paremaks

Meil oli suur rõõm olla Lääne-Virumaal üks esimesi koole, kus piloteeriti rahvusvaheliselt tuntud ja tõenduspõhist vaimse tervise programmi YAM – Youth Aware of Mental Health. YAM programm aitab 13–17-aastastel noortel paremini mõista vaimse tervise teemasid, saada praktilisi oskusi ja õppida märkama, kuidas iseenda ja sõpradega paremini toime tulla. Räägitakse stressist, kriisidest, kiusamisest, depressioonist ja abi leidmisest – kõigest noortepärasel ja turvalisel viisil.Külalistena olid meie koolis juhendajad Maia Kärdla ja Moonika Rander, kes viisid programmi läbi meie 7.B klassi noortega. Kohtumisi oli kokku kaks, mõlemad kahel järjestikusel tunnil. Kooli töötajaid tundidesse ei kaasatud – fookus oligi noortel ja nende avatud vestlusringidel.Tagasiside oli väga julgustav: noortele meeldis, neil oli tegevust ning nad ütlesid, et igav ei hakanud kordagi. Juhendajate sõnul olid meie noored üllatavalt teadlikud, aruteludes väga avatud ja aktiivselt kaasas – nende sõnul oli see lausa rõõm! Uuel aastal loodame pakkuda YAM-i võimalust ka 7. klassi paralleelile ja sealt edasi teistele vanusegruppidele. Meie eesmärk on, et võimalikult paljud Kadrina noored saaksid sellest väärtuslikust programmist osa. Aitäh juhendajatele ja muidugi meie vahvatele 7.B klassi noortele!Hoolime sellest, et meie kool oleks koht, kus vaimse tervise teemadest saab rääkida julgelt ja päriselt. PS! Tule tutvu plakatite infoga tugimeeskonna ruumide juures

Foto: Arno Mikkor Novembrikuus ilmus Haridus- ja Teadusministeeriumi veebilehel 25. välishindamise aastaraamat. Väljaanne annab ülevaate sellest, kuidas hinnatakse Eesti hariduse kvaliteeti ning millised on viimaste aastate järelevalve tulemused. Lisaks pakub aastaraamat koolidele praktilisi soovitusi õppe korraldamiseks. Õpetaja Kevin Ambuse artiklist on võimalik lugeda loovusest loodusteaduste võtmes. Tekstis avatakse tema magistritöö olulisemaid tulemusi, mis toetuvad PISA 2022 testi tulemustele ning avalikustatud ülesande „Päästke jõgi“ vastustele. Aastaraamatus käsitletud teemade põhjalikumaks tutvustamiseks toimub homme, 3. detsembril kell 15 Harno veebinaride sarjas „Juhtimise kunst“ veebiseminar, kuhu on oodatud kõik haridusvaldkonna huvilised. Välishindamise aastaraamatuga saab tutvuda Haridus- ja Teadusministeeriumi veebilehel https://hm.ee/sites/default/files/documents/2025-10/Va%CC%88lishindamise%20aastaraamat.pdf

Tänases saginas võtsime hetkeks hoo maha. Lubasime endal keskenduda headele mõtetele, sõprusele ja rõõmsatele esinemistele, mis täitsid koolimaja kauni jõuluootuse meeleoluga. Direktor süütas esimese advendiküünla, et võtta hetk, soovida soove ja mõelda sellele, mida igaüks meist saab teha, et seda valgust hoida meie koolis kogu jõuluaja ootuse vältel. Soovime, et advendiaeg täidaks meie kooli soojuse, sõpruse ja rõõmuga. Kaunist advendiaja algust kõigile!

Meie kooli 5.-6. klassi nuputajad paigutusid väga tasavägises võistluses võrdse punktisummaga osalejaterivi keskele. Võistkonnad:1. Bert Sebastian Maripuu, Revor Talpas, Hanna Kotiesen ja Eve-Ly Annus2. Henri Jaakson, Iiris Stern, Andreas Annimäe ja Aleksander Blank. Täname õpetajaid: Caroline Karus, Raili Rohula, Berit Jamnes. 7. klassi meeskond koosseisus Janar Jaakson, Georg Pruul ja Tõnis Laane tuli 3. kohale. Aitäh, õpetaja Rita Olev!

Kas tunnete vahel, et lapse veebimängude maailmaga seonduv on justkui võõras keel, mida on raske mõista? Kas soovite õppida mänge paremini tundma või seada piire ja kokkuleppeid, kuid ei tea, kust alustada, et vältida tülisid? Ootame 11. detsembril kell 18.30–19.30 veebikohtumisele lapsevanemaid, õpetajaid ja noortega töötavaid spetsialiste, et rääkida avatult ja hinnanguvabalt laste veebimängudest. Teemad, millest räägime:Müüdid vs. tegelikkus. Vaatame otsa videomängudega seotud levinumatele hirmudele ja räägime päris ohtudest – internetivõõrad, hasartmängurluse elemendid, raha kulutamine ja mänguhäired. Kontakt ja kokkulepped. Jagame universaalseid jutupunkte ja küsimusi, mis aitavad sul veebimänge mängiva lapsega paremat kontakti saavutada. Kuidas seada piire nii, et need peaksid? Tööriistakast vanemale. Õpetame kasutama PEGI reitingusüsteemi (vaatame konkreetseid näiteid). Näitame, kuidas tehisintellekt saab olla sinu abiline mängude sisu mõistmisel. Selleks jagame konkreetseid viipasid. Tutvustame Tartu Ülikooli meediapädevuse lehekülge, kust leiad edaspidi tuge. Koolitaja: Katriito nutinõustaja Karl Erik Saks. Ta on pühendanud oma magistritöö (TÜ) videomängude uuringutele ja töötanud ligi viis aastat nutinõustajana, tehes koostööd nii koolide kui ka peredega. Registreerimislink: https://forms.gle/KMNq3xCBYt6vUiWF8 Veebiseminar toimub Tartu Ülikooli ühiskonnateaduste instituudi ja Telia ühise projekti “Digimentorid” raames. Uuri lähemalt: meedia.ut.ee

19. detsembril algusega kell 9.00 ootavad abiõpetajad teid vahvasse meisterdustöötuppa. Ühiselt meisterdades kogutud tulu annetame Retti sündroomi raviks. Retti sündroom on haruldane geneetiline haigus, mis häirib aju arengut ning põhjustab rasket vaimset ja füüsilist puuet.

Vaata, mis on uut Kadrina valla kodulehel

Euroopa Liidu struktuurifondid

Erasmus+

Haridus- ja Noorteamet

Tartu Ülikool

Tallinna Tehnikaülikool

Eesti Lennuakadeemia

Tervist edendavad koolid (TEK)

VEPA Käitumisoskuste Mäng

ProgeTiigri programm

Kiusamisvaba Kool

KiVa programm

Ettevõtlik Kool
EMU logo transparent 01 TLU

unescologotulevikukool