• Kategooria

  • Puhasta

Olulised kuupäevad: Esialgu vajalikud dokumendid: väljavõte õpilasraamatust, 9. klassi hinneteleht (esitab registreerimisvormis) 10. klassi vastuvõtmise eeldusteks on: 1) põhiharidus või vastav välisriigis omandatud haridus;2) vähemalt rahuldavad hinded põhikooli lõputunnistusel;3) põhikooli eksamite positiivsed tulemused;4) sisseastumisvestluse läbimine.

Kolmapäeval, 5. märtsil toimus loodusteaduste õppesuuna (LOTE) õpilastele teistsugune koolipäev teemal „Inimene ja keskkond“, kus olid lõimitud keskkonnakaitse, looduskaitse, karjääriõpetuse, bioloogia, keemia ja geograafia valdkonnad. 11. LOTE õpilased olid koos geograafiaõpetajaga eelnevalt koostanud ka meie valla loodus- ja keskkonnakaitsega seotud kaarte ning küsimusi. Huvitavaks ja mitmekesiseks kujunes kohtumine Kadrina valla keskkonnaspetsialisti Pamela Talziga ning maakorraldusspetsialisti Siiri Püssiga. Õpilased said lähemalt teada ning ka küsida, millega tegelevad vastava ala ametnikud meie vallas ning kuidas nad on saavutanud oma töökarjääri. Selgus, et keskkonnaspetsialisti töö hõlmab väga paljusid valdkondi ning oluline on ka pidevalt juurde õppida ja olla teadlik õigusloomest. Palju uut sai teada geodeesiast kui erialast ning maakorraldusspetsialisti igapäevatööst, mis on samuti väga mitmekesine. Kasulikuks osutusid teadmised ja näited erinevatest võimalustest kaardirakenduste kohta, mis on nii valla kodulehel kui ka maa-ameti kodulehel olemas ning kõikide jaoks kasutada. Kindlasti oli see kohtumine vajalik ning teemasid jätkub veel tulevikukski. Täname koostöö ja toreda kohtumise eest! Lõimingupäeval toimus veel 10.-11. LOTE õpilastele virtuaalne põgenemistuba „Keemia argielu“, kus keemiaõpetaja Liina Leinmets oli koostanud erinevaid nutikaid ülesandeid nii metallide, ravimtaimede, mürkide kui ka näiteks kokanduse teemadel. Seejärel sai bioloogiaklassis lugeda uudiseid erinevatest loodusteaduslikest ajakirjadest. 12. LOTE õpilased lahendasid arvutiklassis UNESCO ühendkoolide Läänemere Projekti veebiviktoriini, mis oli inglise keeles ja keskendus seekord kestliku arengu teemadele, otsingutele internetis (lõiming humanitaar-, sotsiaal- ja loodusainete valdkonnas). Päeva lõpus toimus tore ja humoorikas kohtumine Hanno Tikkerbäriga, kes on meie kooli vilistlane (51. lend). Saime teada füsioterapeudi põnevast ja vajalikust tööst ning õpinguvõimalustest. Eriti huvitav oli kuulda spordivaldkonna näidetest, sest Hanno on hinnatud füsioterapeut ja tihedasti seotud olnud meie vabariigi tippsportlastega – suusakoondisega maailmameistrivõistluste tasemel kui ka Eesti laskesuusakoondisega. Töö selles valdkonnas jätkub ka edaspidi. Meelde jäid kasulikud soovitused liikumise tähtsusest nii vaimse kui füüsilise tervise heaks, sest tähtis on haigusi pigem ennetada. Aitäh Hannole kiirel ajal külastamast oma endist kooli ja olla meile kasulik! Jõudu edasisel karjääriteel, mis tõotab muutusi. Siret Pung, LOTE suunajuht Fotod: Liina Leinmets, Siret Pung

5. märtsil toimus lõimingupäev, kus Kadrina Keskkooli õpilastel oli võimalus õppida erinevaid aineid põimitult ja praktiliselt, omandades uusi teadmisi läbi koostöö ja mängulisuse. I kooliastmes:Õpilased uurisid näiteks toidu ja tervise seoseid, õppisid tundma veekogusid ning avastasid mõistatuste ja vanasõnade maailma. II kooliastmes:4. klass keskendus loomade elu tundmaõppimisele.5. klass uuris kuulsate hoonete arhitektuuri.6. klass süvenes vaimse tervise teemadesse, otsides viise, kuidas oma heaolu toetada.7. klassi õpilased astusid lavale, luues muinasjutulise tantsuetenduse, kus kombineeriti kirjandus, muusika, kunst ja liikumine.8. klassi noored keskendusid karjääri kujundamisele, õppides tundma enda tugevusi ja tulevikuvalikuid koostöös Eesti Töötukassa ning ettevõtjatega. Gümnaasiumi LOTE suund arutles inimese ja keskkonna suhete üle, osales põgenemistoas ning kohtus vilistlaste ja füsioteraapia eksperdi Hanno Tikerbäriga. Lõimingupäev andis õpilastele võimaluse avastada, kuidas erinevad ained ja oskused on omavahel seotud ning kuidas õpitut päriselus rakendada.

8. märtsil oli Neeruti Seltsi õpitoas taas külalised Kadrina Keskkoolist. Seekord olid uurimistööde teemad seotud Eesti Raamatu Aastaga, sest luubi all olid nii raamatud kui ka lugemine. Karmen Kullamägi (vilistlane 2024) tutvustas oma uurimistööd gümnaasiumiõpilaste lugemisharjumustest ning Maris Piispea (12. kl) rääkis, mida õpilased kohustusliku kirjanduse lugemisest arvavad. Esinejad kinnitasid kuulajatele, et õpilased loevad raamatuid, isegi kohustuslikku kirjandust, kuid lugemisisu tekitamiseks on oluline leida see nö õige raamat. Ettekanded äratasid kuulajates ka toredaid mälestusi oma kooliaja raamatute lugemisest. Tekst ja fotod: Evelin Tiiter

5. märtsil oli HUSO suuna õpilastel võimalus tutvuda Eesti Lennuakadeemiaga, kus koolitatakse spetsialiste lennundusettevõtetele. Rakenduskõrgkoolist on tänaseks saanud üks tihedama vastuvõtukonkursiga kõrgkool Eestis, kus saadav unikaalne ja praktiline haridus ning kaasaegne õppekeskkond motiveerivad üha enam noori lennunduse vastu huvi tundma. Meile tutvustasid kooli Lennuakadeemia rektor, Kadrina Keskkooli vilistlane (1992) Koit Kaskel ning kohtusime ka teise meie kooli vilistlase Brit Katriin Murumägiga. Brit alustas sellel sügisel Lennuakadeemias õpinguid lennukorralduse erialal (õppeaeg 3 aastat). Ta rääkis põnevalt tudengielust ja huvitavatest üritustest, mida korraldatakse. HUSO suuna õpilased said teada, et kui tahad minna piloodiks õppima, tuleb eriti hoolsalt õppida matemaatikat, füüsikat ja inglise keelt (osa õppest toimub inglise keeles). Samuti jäi kõlama soovitus, et kui sa pole INTE suuna õpilane, saad Lennuakadeemias edukalt hakkama ka siis, kui oled näiteks HUSO.Meil oli võimalus heita pilk ka Tartu Lennujaama territooriumil asuvasse õhusõidukite ehituse ja hooldusangaari, saime teada, kuidas juhitakse lennukiliiklust ja kuidas õpitakse piloodiks. Paljud said  proovida ka piloodiametit lennusimulaatoril. Teine pool õppepäevast toimus Eesti Rahva Muuseumis, kus jagunesime kahte töötuppa. Ühes saime teada, kuidas õnnestus 19. sajandi teisel poolel eestlastel end euroopalikuks rahvaks ning 1980. aastate lõpus vabaks laulda. Teises töötoas tõdesime kokkuvõtteks, et stereotüüpset eestlast on ikka väga keeruline leida. Tekst ja foto: Evelin TiiterFotod: Merike Sikk

Reedel, 7. märtsil veetsid 9.b ja 9.c klassi õpilased toreda õppepäeva Tallinnas Noortel oli võimalus osa saada traditsioonilise projekti Minu riik õppepäevast. Päev algas Stenbocki majas, kus igapäevaselt töötab Eesti Vabariigi Valitsus. Tegime ringkäigu kaunilt sisustatud majas väga asjatundliku giidi juhtimisel ning saime ära proovida toolid ja lauad, mida oma tööpäeva jooksul kasutavad meie riigi ministrid.⁣ Päev jätkus Riigikogus, kus anti ülevaade meie riigi juhtorgani moodustamise põhimõtetest, igapäevasest tööst ja rahva osast riigi juhtimises. ⁣ Õppepäev lõppes harivate ja lõõgastavate tegevustega Euroopa Elamuskeskuses.⁣ Aitäh projekti Minu riik eestvedajatele! Tekst: Signe Ojasalu

CADrina, IT- ja nutifestival, on suurim üritus mis Kadrina noori harib. See hõlmab endas joonestamist, IT-d, teadust ja alati ka mingisugust performance‘it, ülekoolilist ülesastet, kus oma roll paljudel.  Just CADrina avapaugud on alati kõige oodatum osa terve festivali jooksul. Avalöök kujutab endast väikest show‘d kus on laulupalu, tantsu ja ka nalja. Piiriks on vaid lavastaja loovus.  Iga aasta on meil mõni äge, tuntud isik, kes paneb kokku suure avalöögi mis ühtib CADrina võistluse teemaga. Üle-eelmisel aastal oli see Üllar Saaremäe. Rahvatantsijana on mul olnud au CADrina avapaugus esineda ja eelmine aasta tegelesin pühendunult rekvisiitide ja saali kaunistustega ehk aitasin kaasa tänu oma kunstihuvile.   Ürituse peakorraldajad on alati kaasanud CADrina korraldamisse Kadrina Keskkooli gümnasiste, seega on see noortele suurepärane suurürituste korraldamise praktika.  Miks muidu oleks meie oma riigi president Alar Karis selle patroon olnud? Sest see on äge!  Paljud inimesed ei teagi kui palju higi, verd ja pisaraid sellistesse festivalidesse ning üritustesse valatakse, aga CADrina korraldajad viivad noored kulisside taha. Andes neile võimaluse luua oma kogukonnale midagi erilist ja meeldejäävat.  Mida õpivad noored CADrina korraldamise ajal? Inimestega suhtlemist, tähtaegadest kinni pidamist, kannatust, protsesside keerukust ja veel nii palju muud, et ei oskagi kõike üles loendada. CADrina tähtsust ei ole võimalik sõnadesse panna, see toob kogukonnale põnevust, teadust ja kuulsust, sellepärast tähistabki CADrina see aasta 15. juubelit. Kaua tehtud kaunikene! Anneliise Aasa, Kadrina Keskkooli HUSO suuna meediaõppur ________________________________________________________________________________________________________________ Alates 2010. aastast on meie kooli uhkuseks olnud CADrina – insenerigraafika võistlusürituste sari, mis ühendab noorte loovust ja tehnilist mõtlemist.  Minu arvates on CADrina tõeliselt inspireeriv algatus. Väikeses koolis alguse saanud projekt, mis ühendab noorte loovuse, tehnilise mõtlemise ja hariduse, on midagi, mis võiks olla eeskujuks paljudele teistes kohtades Eestis. See näitab, et suured ideed ei pea tulema suurtest linnadest – väikestes kogukondades võib leiduda sama palju potentsiaali ja ambitsiooni.  Samuti on CADrina suurepärane võimalus noortele mõista, kui tähtis on teadus, tehnoloogia ja innovatsioon. Ühtlasi saavad õpilased aimu, kuidas teadus- ja insenerimaailm päriselt töötab – nad saavad praktilisi teadmisi ja kogemusi, mida on väärt kasutada hilisemates haridusteede valikutes või isegi karjääris. Kuid selle projekti puhul on ka omad väljakutsed. Väike kool nagu Kadrina Keskkool võib kogeda raskusi, et saada piisavalt rahastust ja tuge, mis on vajalik sellise algatuse hoidmiseks ja arendamiseks. Samas annab just see piiratud ressurssidega töötamine CADrina tiimile suure eelise: loovus ja leidlikkus. CADrina toob Kadrinale tähelepanu. Väikeses piirkonnas toimub midagi suurt, mis annab kohalikele elanikele ja Kadrina Keskkoolile palju positiivset nähtavust. CADrina on tõestus sellest, et ka väikesed algatused võivad tuua suuri ja pikaajalisi muutusi. Karoliina Kaldmaa, Kadrina Keskkooli HUSO suuna meediaõppur________________________________________________________________________________________________________________ Olen rahvatantsijana ka ise saanud CADrina laval üles astuda. Nii, et selleks, et olla osa CADrinast ei pea ilmtingimata olema joonestaja, CADrinal ühendatakse kõik huvid millegi meeldejääva loomiseks. CADrina polegi ainult IT ja tehnoloogiahuvilistele, selle ürituse teeb eriliseks selle mitmekülgsus.  Võistluse kõrval toimuvad põnevad loosimised, üllatuslikud etteasted ja päeva lõpetab kauaoodatud kontsert. Üritus pakub palju põnevust igast põlvkonnast inimestele, kõigil on võimalus leida midagi endale meelepärast.  Kui otsid midagi inspireerivat, arendavat aga samas ka meelelahutuslikku, siis on CADrina just see koht, kus sa peaksid olema!  CADrina on sündmus, mis aitab luua tulevikku, tule kohale. Kätriin Kotiesen, Kadrina Keskkooli HUSO suuna meediaõppur________________________________________________________________________________________________________________ CADrina on üks suurimaid iga-aastaseid üritusi Kadrina Keskkoolis, mis kaasab endaga nii noori kui ka vanu nii Kadrina lähistelt kui ka teistest koolidest Eesti eri otstes.  Kui päris aus olla, siis pole mul kunagi suurt huvi tehnoloogia ning robootika vastu olnud, kuid sellegi poolest pole see üritus mulle igavaks osutunud.  Kui ma olin algklassides, oli nii huvitav argipäevaste koolitundide asemel meisterdada erinevaid roboteid ning nendega võistelda.  Lisaks töötubadele on ürituse viimasel päeval pingeline joonestusvõistlus erinevate koolide võistkondade vahel. Seda on lahe pealt vaadata ning, pöidlad pihus, oma kooli võistkonnale kaasa elada.  Ning laval on võimalik näha unikaalset showd, millest õpilased saavad osa võtta. Eelmisel aastal sain minagi lavale! Ma õppisin, mis toimub lava taga ning kui palju harjutamist see nõuab, et etteaste oleks võrratu. Minu meelest on just see osa üritusest kõige ägedam. Kas see on kõik? Ei, see pole kõik!  Pärast võistlust asetab end lavale mõni Eesti bänd ning täidab saali tummise noortepärase muusikaga, mille rütmis saab tantsida ning end välja elada. Mina arvan, et see on väga vajalik, kuna tantsimine on parim viis kuidas enda emotsioone välja elada ning ennast liigutada.  CADrina on noorte seas popp ning ma ütleksin, et tema kuulsus aina kasvab. Aga CADrina pole ainuke, mille kuulsus kasvab – ka Kadrina ise kogub suurt tunnustust sellest grandioossest sündmusest.  Mõeldes, kui väikeses kohas ma elan, kuid kui vägevad sündmused siin aset leiavad, tunnen ma end uhkena, et saan siin üles kasvada ja saada osa sellest, mis siin toimub. Võibolla tunnen end isegi veidi erilisemana, mis minu meelest on eriti suur pluss, arvestades, et elame maailmas, kus võib ennast kergesti ära unustada.  Aga CADrinaga seondub jätkuvalt kooliperes väga palju rõõmusaginat ning elevust ja ma loodan, et see jääbki nii. Maarja Mölder, Kadrina Keskkooli HUSO suuna meediaõppur ________________________________________________________________________________________________________________ 2010. aastast alguse saanud CADrina on võistlus-üritus, mis on loodud, et jääda. Miks mitte ei võiks täituda endise Kadrina Keskkooli direktori Arvo Pani öeldu: “Ehk kunagi saab CADrinast üle ilma tuntud üritus.“ Tegemist on vaieldamatult kooli õppeaasta suurima üritusega, mille korraldamisse ja osalemisse on kaasatud võib öelda, et terve koolipere. CADrina annab õpilastele suurepärase võimaluse osaleda ürituse korraldamisel ja ise osaleda võistlusel. Tulevik, see on inseneeria! CADrina ühendab nii hariduse, tehnoloogia kui meelelahutuse. Fookus on tehnilisel loovusel, kuid hariduslik pool on kaetud koolipäeval toimuvate mitmete õppe- ja töötubadega. Mina olen osalenud nendes tubades nii vaataja kui tegusa osalejana. Töötubades osalemine on andnud mulle eelkõige oskuse töötada meeskonnas, aga ka üksinda töötamise kogemuse, kuna lahendada tuleb elulisi ülesandeid ja see annab hea aimduse, milliseid tehnoloogia oskuseid tööturul hinnatakse. Proovilepaneku võimalus CADrina on hea võimalus tutvustada Kadrina Keskkooli insener-tehnoloogilist (INTE) õppesuunda. Inseneeria on kõikjal, spordist kosmoseni ja CADrina eesmärk on populariseerida seda tulevikuala. Elan ajastul, kus tehnilised teadmised ja oskused on äärmiselt olulised. Päeva tippsündmuseks ongi arvutijoonestusvõistlus, kus INTE õppesuuna õppurite osavõtul selgub pingelise võistluse tulemusel iga-aastane võitja. Võistluse teema on igal-aastal erinev, et näidata inseneeria mitmekülgsust ning pakkuda

Kes mäletab esimest CADrinat? See oli 5. märtsil 2010, kui Kadrina Keskkoolis toimus midagi enneolematut – Eestis esmakordselt peeti CAD-joonestamise võistlus! Esimese CADrina võitjad – meie oma Kadrina Keskkooli tiim: Allar Paat, Mart Suurkivi, Martin Kalmet (juhendaja Romet Rindberg) Tänaseks on CADrina kasvanud millekski palju suuremaks kui lihtsalt joonestamise võistlus – sellest on saanud inseneeria, loovuse ja tehnoloogia pidu! Suur tänu kõigile, kes on selle 15 aasta jooksul CADrina kujunemisse panustanud! Juba 25. aprillil ootame kõiki Kadrina Huvikeskusesse 15. IT- ja nutifestivalile!

CADrina 2025 – suurejooneline IT- ja nutifestival tähistab oma 15. sünnipäeva põneva ja meeldejääva nädalaga! Hoia kuupäevad meeles – see on nädal, mida ei taha maha magada!

Üleriigilise keemiaolümpiaadi piirkonnavoor toimus 5. veebruaril. Kadrina Keskkoolist osales sel korral 7 õpilast. Tulemused on järgmised: 8. klassi arvestus:Ilomai Kaldma (8.d) – III kohtHannah Värs (8.d) – 4. kohtGertrud Kaubi (8.a) – 5. kohtKata Loreida Õunap (8.d) – 8. koht 9. klassi arvestus:Kristo Kurve (9.b) – 7. kohtLisette Toming (9.b) – 10. koht 10. klassi arvestus:Aleksandra Jastremskaja (10. klass) – II koht Kokku osales Lääne-Virumaalt 51 õpilast, nendest 4 gümnasisti. Õpilasi juhendas keemiaõpetaja Liina Leinmets.

Vaata, mis on uut Kadrina valla kodulehel

Euroopa Liidu struktuurifondid

Erasmus+

Haridus- ja Noorteamet

Tartu Ülikool

Tallinna Tehnikaülikool

Eesti Lennuakadeemia

Tervist edendavad koolid (TEK)

VEPA Käitumisoskuste Mäng

ProgeTiigri programm

Kiusamisvaba Kool

KiVa programm

Ettevõtlik Kool
EMU logo transparent 01 TLU

unescologotulevikukool

Kadrina Keskkool otsib oma meeskonda klassiõpetajat, eesti keele ja kirjanduse õpetajat, matemaatikaõpetajat, füüsika õpetajat ja psühholoogi. Pakume tööd