• Kategooria

  • Puhasta

Seekord võtsid 1. klassid ette loodus- ja pärandkultuuriraja Altjal.Kohe matkaraja alguses lepiti kokku, et tuleb teha rühmatööd ning panna hoolega tähele infotahvleid ja kuulata loodusjuhti. Altja õpperajal saadi teada, kuidas määrata noore männi vanust, mis on rändrahn ning kust on pärit Altja kivid ja miks rannarahvas adru korjas.Õpilased arvasid, et loodusõpetuse tund metsas on lahe tund.

Septembrikuu lõpus, 24. septembril õppisid kõik 9. klasside õpilased loodusaineid lõimitud õuesõppepäeval Neeruti maastikukaitsealal. Õpilased liikusid aktiivselt rühmades loodusainete õpetajate poolt ettevalmistatud õpperajal, erinevates punktides tuli lahendada praktilisi ülesandeid. Neeruti Eesjärve punktis määrati koos keemiaõpetajaga järvevee happesust, vaadeldi läbipaistvust ja värvust, mõõdeti areomeetriga veetihedust, arutleti tulemuste üle. Neeruti Tagajärve punktis püüti kahvaga järve põhjaloomastikku ja määrati bioloogiaõpetaja juhendamisel liike, lahendati kordavaid ülesandeid, tutvuti veeohutuse nõuetega. Füüsikaõpetaja abiga saadi hakkama tule tegemisega ilma tikkudeta välgumihklita, valida oli patareide, fooliumi, puupulga ja vibu, kumerläätsede ja teiste vahendite vahel. Sadulamäel tegutseti koos geograafiaõpetajaga nõlvade kalde ja kõrguse määramisel, mõõdeti puude ümbermõõtu, teostati ilmavaatlusi, arutleti pinnamoe ja erinevate põhjuste üle. Tornimäel tuli bioloogiapunktis määrata koljude järgi loomaliike, kasutada mikroskoopi ja luupi taimede ja selgrootute määramiseks, korrata samblike liike. Õpperajal olid ka üldpunktid, kus koos rühmaga leiti vastuseid Neeruti looduse (linnuliigid, puude ja põõsaste liigid) ja kaitseala kohta, arutleti metsatüüpide ja õhu puhtuse üle. Võimalus oli lahendada ka ristsõna ja loomingulisi ülesandeid, samuti tuli mõõta oma pulssi jne. Õpilased said teha koostööd, kasutada loovust ja leidlikkust, korrata põhikoolis omandatud teadmisi, nautida ilusat ilma. Sel nädalal oli ka koolis liikumisnädal, mis haakus kenasti õuesõppepäevaga. Õpilaste arvates oli tore ja lõbus, huvitav ning õpetlik päev koos aktiivse liikumisega värskes õhus, sai õppida ka palju uut. Samuti kiideti sõbralikke ja abivalmis õpetajaid ning arvati, et aega punktide läbimiseks oleks võinud rohkemgi olla. Siret Pung, bioloogiaõpetaja Fotod: Siret Pung, Maarja Põder, Alis Münter, Liina Leinmets ja Kirsti Kasemets

Neljapäeval, 26. septembril, külastasid 4. klassid KiK õppeprogrammi raames Viru raba. 3,5 kilomeetrisel matkarajal õppisime tundma rabataimede ja turbasammalde mitmekesisust. Samuti saime teada, millised linnud, loomad ja putukad rabas elavad. Õpilased said aimu, missugune näeb välja kaevandatud raba ja kui raske on seda taastada. Lisaks uutele teadmistele avanes rabas sügisele omaselt väga ilus värviline vaatepilt, eriti vaatetornist. Õpilased said teada palju uut ja huvitavat, näiteks seda, et raba laukasse kukkunud asjad ei hävine ning lauka vesi ei kustuta mageduse tõttu janu. Tekst ja fotod: Kirke Külmhallik

Kooliuusikute esimene ühine matkapäev viis nad Oandu külastuskeskusesse. Seal tutvuti metsaelanikega ja nende jälgedega.Veel vaadati õppefilmi pruunkarust ning Eesti rahvusloomast hundist. Uudistati ulukite nahku ja õpiti metsloomade pabulaid tundma.Uudishimulikud loodusuurijad märkasid matkarajal valget kärbseseent, pilvikut, põdra poolt kahjustatud kuusepuud ning kobraste kelgurada.Metsaalune pakkus muudki põnevat, mida vaadata ja uurida. Metsas on hea õppida – nii arvasid esimese klassi õpilased. Kohtume metsas! Tekst ja fotod: Rita Rammo, Rea Ritsik ja Kersti Tarkmees

3.a klass 3.a klass ja huvioutdoor STEAM – õppe tuulikudEsmalt, et mida need tähed, STEAM tähendavad.S – teadus (science)T – tehnoloogia (technology)E – inseneeria (engineering)A – kunst (art)M – matemaatika (mathematics). Neljapäeval, 19. septembril oli 3.a klassi õpilastel võimalus tutvuda inseneriõppe STEAM programmiga, mille käigus sai ise kokku panna tuuliku. Enne tuuliku kokkupanemist arutlesime järgmistel teemadel: Kes mõtles välja tuuleturbiini?Kuidas tuulik töötab ja kuidas mõõta tuule kiirust?Kuidas konstrueerida tõhusat tuulegeneraatorit?Mis on tuul ja kuidas seda energiatootmiseks kasutatakse? Ja siis hakkasid väikesed insenerid tööle. Õues katsetasime, et kuidas meie valmistatud tuulikud töötavad. Mida peab muutma, et tuulik tööle hakkaks? Tuuliku labad tuli panna õigesse asendisse. Aneomeetriga mõõtsime ka tuule kiirust. Pärast katsetamist ootas meid klassis Janete ja tema ema küpsetatud maitsev õunakook. Tekst: Marge Abner 6.a, b ja 7.b, c klassid 6.a, b ja 7.b, c käisid kooli ümbruses tuule kiirust mõõtmas huvioutdoor vahenditega. 6.a proovis lisaks eksperimenti – tiiviku labade erinevad parameetrid ja tuuliku võlli pöörlemiskiirus. Kahjuks polnud piisavalt tuult, et tuulikuid tööle saada. Tekst: Kevin Ambus 8.-12. klassid Terve eelmise nädal said füüsika tundides 8.-12. klassi õpilased proovida huvioutdoor tuuliku komplekti.Kuna tuul oli liiga nõrk, et tuulikut tööle saada, siis pidid õpilased olema loovad, et saada labad liikuma nii kiiresti, et see laeks nende telefoni.Mõni klass jõudis disainida tuulikule ise labad. Teskt: Alis Münter Fotod: Kevin Ambus, Marge Abner, Alis Münter

Eelkool Kadrina Keskkoolis kodustele lastele algab neljapäeval, 03. oktoobril 2024. aastal. Sel aastal on õpetajaks Elle Tamme. Sisenemine kooli sisehoovi kaudu algklasside uksest.Õpetaja ootab teid kümme minutit varem sealsamas fuajees.Tunnid algavad kell 13.00 ja kestavad 30 minutit.Toimub neli tundi ning koolipäeva lõpp on kell 15.00. Eelnevalt palume esitada taotluse (täidetakse kohapeal) kooli kantseleisse 20. septembriks. Täpsem info: https://www.kadrina-kool.edu.ee/tule…/vastuvott/eelkool/

Traditsiooniks saanud Lugemistunniga tähistatakse UNESCO rahvusvahelist kirjaoskuse päeva. Lugemisaktsioon ReadHour ehk Lugemistund kutsus üles võtma 9. septembril kell 11:00 lugemiseks aeg maha ning sellest teistelegi teada andma. Soomes 2019. aastal alguse saanud Lugemistunni eesmärgiks on propageerida lugemist eelkõige laste ja noorte hulgas, aga osalema olid oodatud igas vanuses lugejad.

Fotoringkäik Kadrinas 03.09.24Klassid: 9. a, b, c ja l Õpilastele antud ülesanne:“Leia Kadrinas objektid, tee nende taustal pilti:selfie hilise suvelillega;tänavakunsti teos;kõige ilusam maja;kõige inetum hoone;patsiendina tervisekeskuse ees;erilist värvi auto;oluline ausammas;armas lind või loom;midagi suurt ja punast;terviserajal tervisesportlast mängides;vana rongijaama ees end rongiks tehes (siinpool raudteed); laulukaare all tantsu lüües.Tee piltidest kollaaž ning postita lõpuks ühistöö siia Padleti lehele. “ Tekst: Renata Rohtaas

Alates 6. klassist tuleb tulla isiklikult õpikutele järgi kooli raamatukokku. Tuleb tulla õigel päeval. Esmaspäev, 26. august, 6.-7. klassid 9:00-16:00Teisipäev, 27. august, 8.-9. klassid 9:00-16:00Kolmapäev, neljapäev, 28.-29. august, gümnaasium 9:00-16:00 + tv. müükReede, 30. august, hilinejad 9:00-16:00 2.-5. klasside õpilased saavad õpikud ja töövihikud klassijuhatajalt augustis või septembri alguses.Info tuleb klassijuhatajatelt.1. klassid saavad õpikud 2. septembril klassijuhatajalt. Gümnaasiumi õpikute ja töövihikute hinnad leiate Stuudiumist Aino Põldaasa postitusest. Info kooli raamatukogust 322 5648.

HUSO suuna õpilastel on olnud traditsiooniks lõpetada kooliaasta mõne hariva väljasõiduga. Seekord otsustasime seda teha siinsamas lähedal ja luubi alla võtta Rakvere. Enne minekut aga panime oma mõtted HUSO suuna aastast cinquaini vormi ja jagasime 12. klassi HUSOdele lõputunnistused. HUSO suuna lõpetab sel kevadel 17 õpilast. Rakvere Teatri dramaturg ja näitekirjanik Urmas Lennuk juhatas meid teatri juurest mööda Pikka tänavat Vallimäele, pajatades lugusid Rakveres elanud kirjanikest ja teistest värvikatest tegelastest. Etiketiõpetaja ja kunstientusiast Raivo Riim tutvustas Rakvere Galerii väljapanekut ja kutsus kõiki Rakverre näitusi vaatama. Klaasikunstnik Riho Hütt rääkis oma kodugaleriis, mis võib kunstnikku ajendada üht või teist tööd looma ja kuidas tema kunst sünnib. Pildid ja tekst Merike Sikk

Vaata, mis on uut Kadrina valla kodulehel

Euroopa Liidu struktuurifondid

Erasmus+

Haridus- ja Noorteamet

Tartu Ülikool

Tallinna Tehnikaülikool

Eesti Lennuakadeemia

Tervist edendavad koolid (TEK)

VEPA Käitumisoskuste Mäng

ProgeTiigri programm

Kiusamisvaba Kool

KiVa programm

Ettevõtlik Kool
EMU logo transparent 01 TLU

unescologotulevikukool

Kadrina Keskkool otsib oma meeskonda eesti keele ja kirjanduse õpetajat, matemaatikaõpetajat ja psühholoogi. Pakume tööd