Oktoober on õpetajate kuu ning oleme selle raames otsustanud tutvustada oma tegusa kollektiivi ainekomisjone ja töörühmi. Esimesena tutvustame meie maja klassiõpetajaid. Ainekomisjoni kuuluvad:Marge AbnerKadi HaavajõeKaia KlaanSirje PromenRita RammoRea RitsikJana SillajõeElle TammeKersti TarkmeesEvelin Teiva Klassiõpetajad kirjeldavad ennast järgnevalt: Õpilastele orienteeritud, hoolivad, aktiivsed ja innovaatilised. Alati valmis koostööks ning jagamiseks. Ajatute väärtuste kandjad, Kadrina Keskkooli säravad pärlid. Teisena tutvustame meie maja võõrkeeleõpetajaid. Ainekomisjoni kuuluvad:Kaire King – inglise keelKatrin Mägi – inglise keelSigne Ojasalu – inglise keelMerike Sikk – inglise keelEha Vahesaar – inglise keelRenata Rohtaas – inglise ja vene keelLiina Uusküla – inglise ja vene keelJelena Botškova – vene keelEerika Saaren – vene keelSiim Soots – saksa keel Võõrkeeleõpetajad kirjeldavad ennast järgnevalt: Keeleoskus on aken maailma! Ühtehoidvate ja sõbralike õpetajatena toetame ja juhendame õpilaste võõrkeele õppimist ja arendame nende kultuurilist teadlikkust. Soovime, et nad tuleksid võimalikult hästi toime mitmekesises keelelises maailmas. Meie kooli lõpetajad on lisaks traditsioonilisele inglise, saksa ja vene keele oskusele saanud algteadmisi ka prantsuse, itaalia ja soome keelest. Kolmandana tutvustame meie maja loodusainete õpetajaid. Ainekomisjoni kuuluvad:Alis Münter – füüsikaKevin Ambus – loodusõpetus, geograafiaKirsti Kasemets – geograafiaLiina Leinmets – keemiaMaarja Põder – loodusõpetus, bioloogiaSiret Pung – bioloogia Loodusainete õpetajad kirjeldavad ennast järgnevalt: Tegusad, koostöövalmis, õpihimulised, peame lugu loodusest, teadusest ja inimestest. Organiseerime õpilastele lõimitud õuesõppepäevi Neerutis, mitmekesiseid õppekäike loodusesse, looduskeskustesse ja muuseumitesse, õpime ja õpetame nii toas kui õues läbi katsete ja digivahendite. Juhendame õpilaste uurimistöid, praktilisi töid ja loovtöid, osaleme koos õpilastega erinevates projektides, suuname ja innustame õpilasi teaduse ja looduse juurde, arendame LOTE (loodusteaduste) õppesuunda. Ikka looduse ja teadusega koos! Neljandana tutvustame meie maja matemaatikaõpetajaid. Ainekomisjoni kuuluvad:Tiina KarriCaroline KarusRita OlevMari OntonPiret RaudverHolger BremenBerit Jamnes Matemaatikaõpetajad kirjeldavad ennast järgnevalt: Kogu tõde meie igapäevaelust:arglikud algoritmid;bravuurikad binoomid;dominantsed determinandid;edevad ellipsid;fantastilised faktoriaalid;glamuursed graafikud;hurmavad hüperboolid;intrigeerivad integraalid;joodeldavad jadad;kõbusad kolmnurgad;lõbusad logaritmid;majesteetlikud maatriksid;naljakad naturaalarvud;otsekohesed ordinaadid;pirtsakad püramiidid;riukalikud rööpkülikud;salapärased segmendid;tragid trapetsid;ulakad universaalalgebrad;vallatud valemid. Kui aega üle jääb, siis keedame, koome ja küpsetame, leiutame, laulame ja luuletame, maalime, meisterdame ning mängime pilli ja palli, askeldame aias ning oleme niisama toredad. Viiendana tutvustame meie maja loovainete õpetajaid. Ainekomisjoni kuuluvad:Marianne Annula – käsitöö- ja kodundusKarl Meos – töö- ja tehnoloogiaõpetusHelena Lahi – kunstMerle KärdlaKaia Klaan – muusikaKadri Kask – muusikaTerje Arro – muusika Loovainete õpetajad kirjeldavad ennast järgnevalt: Meie tegemisi saab nautida nägemis-, kuulmis-, ja maitsmismeelega. Läheneme oma tegevustele innovatiivselt ja loominguliselt. Leiutame, osaleme seebikarbirallil ja meisterdame pesakaste. Kaunistame jõuluajaks kooli ning laulame erinevate tähtpäevade puhul. Kuuendana tutvustame meie maja tugiteenuste spetsialiste. Ainekomisjoni kuuluvad:Kadi Murakas – tugiteenuste juhtKai Tamm – sotsiaalpedagoogMirell Viru – eripedagoogPille Vahkal – õpetaja abiAnneli Sild – õpetaja abiMaarika Greek – õpetaja abiTerje Vilumaa – õpetaja abiElina Koppel – õpetaja abiAve Gottlob – õpetaja abi Tugiteenuste spetsialistid kirjeldavad ennast järgnevalt: Kadrina Kooli tugimeeskond on selline tore ja abivalmis tiim, kes seisab hea selle eest, et iga laps saaks koolis parimat tuge ja hoolt! Oleme siin selleks, et aidata, toetada ja julgustada lapsi nii õppimises kui ka koolielus. Kui keegi tunneb, et vajab lisatähelepanu, siis on meie meeskond valmis aitama just seal, kus vaja – olgu see siis õppimine, sotsiaalsed mured või lihtsalt toetus koolipäevade paremaks muutmiseks. Meie eesmärk on, et kõik lapsed tunneksid end koolis kindlalt ja õnnelikult! Koos loome toreda ja toetava koolikeskkonna, kus kõik saavad areneda ja kasvada oma võimete piires. Seitsmendana tutvustame meie maja kehalise kasvatuse õpetajaid. Ainekomisjoni kuuluvad:Janika HolmbergÜlle KinkSirje EirandKirke KülmhallikJaan RummiAlvar Petrovits Kehalise kasvatuse õpetajad kirjeldavad ennast järgnevalt: Noored ja nobedad, vanad ja kobedad! Kaheksandana tutvustame meie maja eesti keele ja kirjanduse õpetajaid. Ainekomisjoni kuuluvad:Ebe AbnerMerike LillemägiMai FäelmannRaili RohulaJana SillajõeEvelin TeivaLaura PruulBerit Jamnes Eesti keele ja kirjanduse õpetajad kirjeldavad ennast järgnevalt: Hoiad peast, sest ei tea, kuhu koma käib,me ütleme: “See on lihtsam, kui näib!”.Et saaksid olla sõnadega õigel teel,õpetame meie eesti keelt. Sõnu me ei murra,kui ei oska, siis tule ja kurda.Voolab me veres õigekeelsus,kanname uhkelt eestimeelsust. Nii me aitame pusida rõõmu ja vaevaga,täidame päevi töö ja naeruga.Keel on südames ja reeglid on peas,ka siia tulid meilt need read. Viimasena on teie ees meie kooli juhtkond, keda võib iseloomustada järgnevalt. Kadrina Keskkooli juhtkond – mees nagu orkester! Meie tiimis on igaüks kui oma ala maestro: majandusjuht vastutab, et koolimaja seisaks kindlalt püsti, õppekorraldusjuht hoolitseb, et kõikide õppeprotsesside hammasrattad töötaksid sujuvalt, õppejuhid leiavad lahendusi nii põhikoolis kui gümnaasiumis, direktor hoiab kõiki kursil, kantseleijuhataja teab kõiki vastuseid juba enne, kui küsimused tekivad, huvijuht toob sära silmadesse ja ideid päevadesse ning tugimeeskonna juht seisab hea selle eest, et keegi ei jääks maha. Oleme siin selleks, et kõik toimiks sujuvalt ning kõik tunneksid end hästi ja hoituna!
2. klasside õpilased kasvatasid Tallinna Loomaaia elevantidele kõrvitsaid. Lapsed kutsusid ka teisi osa võtma kõrvitsa kasvatamise ja kogumise projektist. Kevadel panid lapsed seemned mulda ja septembris koguti kõrvitsad kokku. Kõrvitsaid toodi väga-väga palju. Seda, kui palju kõrvitsaid kokku koguti, saab näha videost.
18. oktoobril osalesid 7.-10. klasside õpilaste esindajad Rakveres toimuval noortekonverentsil “Kas sa oled teadlik…?” Kolmes erinevas paneeldiskussioonis arutlesid erinevad valdkondade esindajad koos moderaator Ilja Golombiga olulistel teemadel nagu sõltuvused, vägivald ja küberkiusamine.Osalejad said aktiivselt kaasa mõelda, küsida küsimusi, kohata tuttavaid ja vahetada tekkinud mõtteid snäkipauside ajal. Konverentsi korraldas Väike-Maarja gümnaasiumiõpilane enda uurimistöö raames.Oli tore kogemus ja õpetlik kuulamine! Foto: Kai Tamm
Enne koolivaheaega, 17. oktoobril osalesid 11. klassi INTE ja LOTE õppesuuna õpilased Sagadi looduskoolis toimunud keskkonnaalases õppeprogrammis „Uurimuslik keskkonnaseiklus“. Erinevate näidete ja tegevuste abil korrati üle ja selgitati erinevaid teadusliku uurimismeetodi etappe, peamisi loodusteaduslikke uurimismeetodeid ja vahendeid. Seejärel oli võimalus rühmades maastikumängu vormis teadmisi ka praktiliselt rakendada. Sagadi mõisa pargis, härrastemajas, dendropargis ja looduskoolis läbiti erinevad punktid, kus olid ülesanded vaatlusteks ja mõõtmisteks, andmete kogumiseks ja ülesannete lahendamiseks. Tuli mõõta erinevate meetodite abil puu kõrgust, tutvuda mändide liikidega ning neid mõõta, määrata sammalde abil ilmakaari, lugeda puude aastarõngaid dendrokronoloogia meetodil, veekeemia punktis määrata vee karedust, nitraatide sisaldust ja pH-d, kasutada mikroskoopi okaspuude määramiseks, mõõta ioniseerivat kiirgust mõisahoones. Programmi teises pooles koostas iga rühm ühe läbiviidud teema põhjal esitluse ning korraldati minikonverents, kus toimus esitluste kaitsmine. Kindlasti paranesid õpilaste meekonnatöö oskused, teadmised uurimuslikust õppest. Neid teadmisi läheb vaja ka uurimistööde ja praktiliste tööde koostamisel ja kaitsmisel koolis. Õppepäeva õnnestumisele aitas kaasa ilus sügisilm ning võimalus külastada uuenenud Sagadi metsamuuseumi. Õpilaste arvates oli õppeprogramm vaheldusrikas, huvitav ja kasulik, koostöö oli lõbus ja hariv. Tekst ja fotod: Siret Pung, bioloogiaõpetaja
8.-15. oktoobril viibisid meil külas Saksamaa Heikendorfi sõpruskooli õpilased ja õpetajad. Kahe kooli sõprussuhted on kestnud juba 1991. aastast. Sel korral külastati ühiselt koolitunde, meisterdati, sporditi ja veedeti koos toredalt aega väljasõitudel nii looduses kui linnades. Järgmise aasta kevadel ootab meie õpilasi ja õpetajaid ees sõit külla siinkäinud sõpradele Saksamaale.
Laupäeval, 19. oktoobril 2024 toimus Kohtla-Järve Gümnaasiumis Virumaa matemaatikavõistlus, kus osalevad koolid Ida- ja Lääne-Virumaalt juba 29. korda. Matemaatikavõistlus on meeskondlik, mis koosneb kahest osast- individuaalsest lahendamisest ja võistkondlikust, kus õpilased lahendavad ülesandeid ühiselt. Mõlema osa tulemused liidetakse. Võistlusklasse on kaks: noorem (8.-9. klass) ja vanem (10.-12. klass). Mõlemas võistlusklassis oli osavõtvaid võistkondi 14. Meie koolist osalesid nooremas võistlusklassis Gertrud Kaubi, Ilomai Kaldma, Kristo Kurve, Lisette Toming (õpetajad Rita Olev ja Piret Raudver), vanemas võistlusklassis Eric Marcus Jaanimets, Kirsika Kaegas, Klara Kiur, Saamuel Palu (õpetajad Tiina Karri ja Mari Onton). Meie kooli noorem võistkond saavutas väga tubli 4. koha. (Lääne- Virumaa koolidest oli meist parem ainult Vinni-Pajusti Gümnaasium). Täname kõiki osavõtnud õpilasi, kes meie kooli esindasid ning matemaatikat ja õppimist kõrgelt hindavad. Tekst: Piret Raudver
Üllatus, hirm, tülgastus, rõõm, julgus, imetlus, segadus, kurbus … selliseid emotsioone tekitas huso-suuna õpilastes 17. oktoobril maailmakuulsa tänavakunsti superstaari Banksy hittnäituse “The Mystery of Banksy – A Genius Mind” külastamine.Banksy on Bristolis sündinud ja saladusloori varjus tegutsev graffiti- ja maalikunstnik. Õpilaste arvates pani Banksy näitus mõtlema maailmas olevate probleemide peale, sest just sõda ja sotsiaalsed probleemid olid üheks teoste põhiteemadest. Leiti, et Banksy tööd on niivõrd sügavamõttelised, geniaalsed ning hämmastavad.Banksy tööd vallutavad maailmas nii tänavaid kui oksjonimaju. Nimelt peetakse teda praeguse aja üheks hinnalisemaks kaasaegseks kunstnikuks.Päeva teine pool möödus Tallinna Teletornis, kus jaguneti gruppideks, et osaleda kahes haridusprogrammis. Tänu oma unikaalsetele funktsioonidele annab Teletorni programm „Televisoon – aken maailma” ülevaate massimeedia tekkest ja teletegemise tehnoloogiatest. Ajalooprogrammi “1991 august. Vabaduse kaitsel” läbides aga said õpilased teadmisi Teletorni ajaloost ja selle seosest Eesti taasiseseisvumisega. Mõlemad programmid lõppesid uudise koostamise ja esitlusega. Fotod: Evelin Tiiter ja Merike Sikk
Eelmisel nädalal käisid meie 1. klasside õpilased kooli raamatukogus. Lapsed said teada, mida raamatukogus teha saab, kuidas käib laenutamine ja mil moel hoida raamatut. Esmakordselt sai raamatut ka koju laenutada. Päev enne koolivaheajale minekut toimus 1.b klassi muinasjutuõhtu. Lapsed kogunesid kella kuueks raamatukokku, kõigil vahvad muinasjututegelaste kostüümid seljas. Kõigepealt tegi igaüks enda tutvustuse. Pärast seda vaatasime filmi „Jänku Juss käib raamatukogus“ ja tuletasime meelde päeval raamatukogutunnis kuuldut. Nüüd oli aeg muinasjutu jaoks. Raamatukoguhoidja rääkis, mis muinasjutt üldse on, millised on muinasjutu võluesemed, võlunumbrid, kuidas algavad ja lõppevad ja muinasjutud. Lõpuks lugesime J. Parijõgi juttu “Külaliste leib“ ja arutlesime külalislahkuse üle. Lapsed värvisid loo tegelasi ja meisterdasid maja. Tegime lõputantsu ja oligi aeg kojuminekuks! Kohtume jälle raamatukogus! Tekst: Aino Põldaas
Täna, 18.10 toimusid 9. klassidele kooli või tööle kandideerimise töötoad. 9.a, b, c, l klassid said karjääriinfot Eesti Töötukassa Lääne-Virumaa osakonna karjääriinfo spetsialisti Katrin Jaanimäe korraldatud töötubades. Fotod: Signe Ojasalu
Kadrina Keskkool otsib oma meeskonda klassiõpetajat, eesti keele ja kirjanduse õpetajat, matemaatikaõpetajat, füüsika õpetajat ja psühholoogi.Pakume tööd