29. novembril on kutsutud Kadrina Keskkooli külastama auhinnatud filmirežissöör Anna Hints.Kell 09.35 – 12.25 toimub Huvikeskuse saalis keskkoolile ning Kadrina Kirjandusklubi liikmetele Anna Hintsi “Savvusanna sõsarad” filmi ühisvaatamine. Peale filmi vaatamist viivad 11. klassi HUSO õpilased läbi intervjuu Anna Hintsiga. Kohtumine annab kõikidele osalistele ja pealtvaatajatele innustust ja võimaluse koguda ideid. Anna Hints eelseisvast kohtumisest: “Mulle on väga tähtis iga kutse tulla kohtuma publikuga, eriti just noore publikuga. “Savvusanna sõsarad” kutsub meid rääkima oma lugu, maha pesema häbi ja saama kontakti oma väega. Olen selle filmiga läbi reisinud terve maailma ning näinud paljusid inimesi, keda see film on puudutanud. Loodan, et suudame tekitada ka Kadrinas ühise turvalise ruumi, kus päriselt rääkida nii filmist kui ka laiemalt iseendani jõudmisest, filmirežissööri elukutsest ning vankumatust julgusest järgida oma südant ning olla häbitult omamoodi.” Pressiteate koostasid Rahel-Marta Pihel ja Anneliise Aasa, Kadrina KK HUSO suuna õpilased.Lisainfo: meediaõpetaja Rein Sikk 5012487
Eelmisel kolmapäeval, 13. novembril külastasid LOTE õppesuuna õpilased Eesti Tervisemuuseumit ja Tallinna Botaanikaaeda. Tervisemuuseumis tutvuti giidi vahendusel näitusega „Uneversum. Unest ja magamisest“, kus olid kajastatud unehügieeni, unesurve ja bioloogilise kella teemad, saadi põhjalikumalt teada, mis toimub meie kehas une ajal, mis on unetuse, erinevate unehäirete põhjused ja tagajärjed ning milline on une ja magamise tähtsus. Tutvustati ka unearsti tööd ning unehäirete ravimise võimalusi. Kindlasti sai korratud üle tuntud tõdesid, kuid teada ka mõndagi uut. Näitus oli väga hästi ja põhjalikult koostatud. Õppepäev jätkus teadusteatriga „Avalik lahkamine“, mis oli väga põnev ja kaasahaarav. Juhendaja tutvustas humoorikal ja huvitaval moel lahkamise ning meditsiini ja anatoomia ajalugu ning seejärel tutvuti tõetruu silikoonist õppenuku abil „avaliku lahkamise“ käigus inimese elunditega. Lõpuks saadi ka oma käega katsuda inimese kopsusid ja südant. Tallinna Botaanikaaias sai giidide abiga ülevaate kasvuhoonetes eksponeeritud subtroopilistest ja troopilistest taimeliikidest, sukulentidest ja teistest eripärastest taimerühmadest. Mitmetel liikidel olid omapärased juured või lehed, huvitav ajalugu ja kasutus inimeste jaoks. Enamikule õpilastest pakkusid eksootilised taimed elamuse ja juhendajate pakutud info hinnati kasulikuks. Fotod ja tekst: Siret Pung, LOTE suunajuht
12. novembril toimus 1. klassidele 2. tunni ajal KiVa tund, mille valmistas ette ja viis läbi 7.a klass. Üheskoos mängiti põnevaid mänge ja lahendati erinevaid nuputamisülesandeid. Ülesanded andsid edasi KiVa väärtuseid ja erinevaid vajalikke oskusi. Kui ülesanded olid edukalt lahendatud ja kõigil oli tuju hea, esitas 7.a klass lastele ka enda loodud KiVa näidendi. KiVa-tiim tänab 7.a klassi ja nende klassijuhatajat Raili Rohula, kes oli koheselt nõus ideega kaasa tulema ning tegi seda loovalt ja sooja südamega! Fotod: Miia-Loviise Kandala 7.a klassist
13.11.204 külastasid meie 10.–12. klassi INTE suuna õpilased Riigikogu. Seal kohtusime noorte ja inspireerivate riigikoguliikmetega Henrik Terras ja Hanah Lahe, kes jagasid oma teekonda riigikokku. Selgitasid, mida tähendab olla riigikoguliige ning rääkisid palju muud põnevat. Lisaks harivale ja avardavale vestlusele tehti õpilastele ringkäik Riigikogus, kus tutvuti hoone ajalooga. Päeva tipphetkeks oli Riigikogu infotund, kus teemad olid tulised ja kõnelejad emotsionaalsed – see pakkus noortele nii teadmisi kui ka elamusi. Päeva teises pooles suundusime Rakett 69 teadusstuudiosse, kus loovus ja meeskonnatöö pandi proovile. Tiimides ehitati grilltikkudest võimalikult pikk torn ja disainiti pallide sorteerimismasinaid. Tulemuseks- väga leidlikud lahendused, palju naeru ja uusi oskusi! Aitäh Kristjan-Erik Tšistotin ja Martin Aas, et korraldasite selle sisuka ja põneva päeva!
14. novembril toimus Kadrina Keskkooli Huvikeskuses algklasside õpilaste ja nende perede Meestepidu. Lapsed meenutavad:Pidu oli tore ja naljakas.Me olime väga julged.Kui ma läksin lavale, siis see oli põnev ja tundsin ennast ärevalt.Alguses neelasin kõik sõnad alla, kuid sain ikkagi loetud.Anekdoodid olid hästi naljakad.Kõige naljakam oli luuletus ,,Mida isa vajab”.Olime isaga mõlemad rõõmsad.Oli ilus pidu. Emad ja isad arvasid:Isale meeldis see pidu.Minu isa naeris ennast herneks.Isa arvates oli see väga äge.Isa naeris iga asja peale, sest kõik oli naljakas.Minu ema ütles, et ma tegin tubli töö.Emale meeldis see pidu.Minu ema arvates esinesime me isegi paremini, kui ema ise seda teeks.Minu ema ja isa arvates olime me kõik väga vaprad.Õpetajad olid väga rõõmsad ja õnnelikud, et nende õpilased nii vahvalt ja julgelt esinesid. Tekst ja fotod Jana Sillajõeklassiõpetajate nimel
17. oktoobril külastasid 10. ja 12. klasside INTE ja LOTE suuna õpilased Eesti Lennuakadeemiat, kus koolitatakse spetsialiste lennundusettevõtetele. Rakenduskõrgkool on asutatud 1993. aastal ja 2008. aastal Eesti Lennuakadeemiaks ümber nimetatud õppeasutusest on tänaseks saanud üks tihedama vastuvõtukonkursiga kõrgkool Eestis. Lennuakadeemia on rahvusvaheliselt hinnatud lennunduse koolitus- ja arenduspartner. Kõrgkoolis saadav unikaalne ja praktiline haridus ning kaasaegne õppekeskkond motiveerivad üha enam noori lennunduse vastu huvi tundma. Meid tervitas Lennuakadeemia rektor, Kadrina Keskkooli vilistlane (1992) Koit Kaskel. Ehkki koostööleping kahe haridusasutuse vahel sõlmiti juba mõni aasta tagasi, said koolijuht Evelin Teiva sõnul koostöövõimalused nüüd uue hingamise. Kohtusime ka meie kooli vilistlase Brit Katriin Murumägiga, kes alustas sellel sügisel Lennuakadeemias õpinguid lennukorralduse erialal (õppeaeg 3 aastat). Briti sõnul on Lennuakadeemiasse raske sisse saada ning õppimine nõuab pingutust, eriti oluline õppeaine on matemaatika. Ta rääkis ka põnevast tudengielust ja huvitavatest üritustest, mida korraldatakse. Pärast ringkäiku koolis oli kõikidel võimalus heita pilk Tartu Lennujaama territooriumil asuvasse õhusõidukite ehituse ja hoolduse angaari. Saadi teada, kuidas juhitakse lennukiliiklust ja kuidas õpitakse piloodiks. Üllatas, et tehnika alal on koolist üsna suur väljalangevus. Kõikidel oli ka võimalus piloodiametit lennusimulaatoril proovida. Õpilaste arvates oli huvitav, et piloodiks õppides lennatakse enne lennukisimulatsiooni tegelikult päris lennukiga, et tunne kätte saada. Üldiselt tõdeti, et lennundus on palju huvitavam kui esmapilgul paistab. Tekst: Evelin TiiterFotod: Evelin Teiva
Täna oli Kadrina kooli tugimeeskonnal rõõm võõrustada Kunda Ühisgümnaasiumi kolleege – nende sotsiaalpedagoogi, õppejuhti ja eriklassi õpetajat! Üheskoos arutlesime, kuidas igapäevaselt HEV õpilasi paremini toetada ja vahetasime praktilisi nõuandeid. Vaatasime, kuidas meie koolis toimib õpetaja abide süsteem ja vahetundide korrapidamine, jagasime kogemusi suhtlusest lapsevanematega ning tutvustasime IÕK-de koostamise põhimõtteid. Sellised kohtumised annavad värskeid vaatenurki ja tuge – aitäh Kunda meeskonnale, et leidsite aja meile külla tulla!
Reedel, 1. novembril esindasid Tallinna Tehnikakõrgkoolis toimuval Goldbergi ahelreaktsiooni masina võistlusel Kadrina Keskkooli Kert Kaldoja, Martin Kerov, Kaur Korkma, Romet Kuuskla ja Joosep Leego 8.a klassist. Õpilasi saatis nende juhendaja õpetaja Karl Meos. Goldbergi masin on tahtlikult keerukaks ehitatud ahelseade, kus erinevate elementide koostöös antakse liikumine ühelt elemendilt teisele. Võistlusel osaleval masinal pidi olema vähemalt kümme elementi ning masin pidi töötama vähemalt 30 sekundit. Võistlusel osales 9 võistkonda üle Eesti. Igal võistkonnal oli kaks võistluskatset, millest arvesse läks parim. Pärast esimest vooru sai Kadrina Keskkooli meeskond 5. tulemuse 31,540 sekundilise katsega. Teine voor tõi aga endaga kaasa võiduaja – 30,038 sekundit. 06.11 said kõik soovijad poiste võidukat masinat ka koolis töötamas näha! Loe lähemalt võistlusest: https://www.tktk.ee/uudised/noored-insenerid-votsid-mootu-v-goldbergi-masina-voistlusel/ Tekst: Karl Meos
Oktoober on õpetajate kuu ning oleme selle raames otsustanud tutvustada oma tegusa kollektiivi ainekomisjone ja töörühmi. Esimesena tutvustame meie maja klassiõpetajaid. Ainekomisjoni kuuluvad:Marge AbnerKadi HaavajõeKaia KlaanSirje PromenRita RammoRea RitsikJana SillajõeElle TammeKersti TarkmeesEvelin Teiva Klassiõpetajad kirjeldavad ennast järgnevalt: Õpilastele orienteeritud, hoolivad, aktiivsed ja innovaatilised. Alati valmis koostööks ning jagamiseks. Ajatute väärtuste kandjad, Kadrina Keskkooli säravad pärlid. Teisena tutvustame meie maja võõrkeeleõpetajaid. Ainekomisjoni kuuluvad:Kaire King – inglise keelKatrin Mägi – inglise keelSigne Ojasalu – inglise keelMerike Sikk – inglise keelEha Vahesaar – inglise keelRenata Rohtaas – inglise ja vene keelLiina Uusküla – inglise ja vene keelJelena Botškova – vene keelEerika Saaren – vene keelSiim Soots – saksa keel Võõrkeeleõpetajad kirjeldavad ennast järgnevalt: Keeleoskus on aken maailma! Ühtehoidvate ja sõbralike õpetajatena toetame ja juhendame õpilaste võõrkeele õppimist ja arendame nende kultuurilist teadlikkust. Soovime, et nad tuleksid võimalikult hästi toime mitmekesises keelelises maailmas. Meie kooli lõpetajad on lisaks traditsioonilisele inglise, saksa ja vene keele oskusele saanud algteadmisi ka prantsuse, itaalia ja soome keelest. Kolmandana tutvustame meie maja loodusainete õpetajaid. Ainekomisjoni kuuluvad:Alis Münter – füüsikaKevin Ambus – loodusõpetus, geograafiaKirsti Kasemets – geograafiaLiina Leinmets – keemiaMaarja Põder – loodusõpetus, bioloogiaSiret Pung – bioloogia Loodusainete õpetajad kirjeldavad ennast järgnevalt: Tegusad, koostöövalmis, õpihimulised, peame lugu loodusest, teadusest ja inimestest. Organiseerime õpilastele lõimitud õuesõppepäevi Neerutis, mitmekesiseid õppekäike loodusesse, looduskeskustesse ja muuseumitesse, õpime ja õpetame nii toas kui õues läbi katsete ja digivahendite. Juhendame õpilaste uurimistöid, praktilisi töid ja loovtöid, osaleme koos õpilastega erinevates projektides, suuname ja innustame õpilasi teaduse ja looduse juurde, arendame LOTE (loodusteaduste) õppesuunda. Ikka looduse ja teadusega koos! Neljandana tutvustame meie maja matemaatikaõpetajaid. Ainekomisjoni kuuluvad:Tiina KarriCaroline KarusRita OlevMari OntonPiret RaudverHolger BremenBerit Jamnes Matemaatikaõpetajad kirjeldavad ennast järgnevalt: Kogu tõde meie igapäevaelust:arglikud algoritmid;bravuurikad binoomid;dominantsed determinandid;edevad ellipsid;fantastilised faktoriaalid;glamuursed graafikud;hurmavad hüperboolid;intrigeerivad integraalid;joodeldavad jadad;kõbusad kolmnurgad;lõbusad logaritmid;majesteetlikud maatriksid;naljakad naturaalarvud;otsekohesed ordinaadid;pirtsakad püramiidid;riukalikud rööpkülikud;salapärased segmendid;tragid trapetsid;ulakad universaalalgebrad;vallatud valemid. Kui aega üle jääb, siis keedame, koome ja küpsetame, leiutame, laulame ja luuletame, maalime, meisterdame ning mängime pilli ja palli, askeldame aias ning oleme niisama toredad. Viiendana tutvustame meie maja loovainete õpetajaid. Ainekomisjoni kuuluvad:Marianne Annula – käsitöö- ja kodundusKarl Meos – töö- ja tehnoloogiaõpetusHelena Lahi – kunstMerle KärdlaKaia Klaan – muusikaKadri Kask – muusikaTerje Arro – muusika Loovainete õpetajad kirjeldavad ennast järgnevalt: Meie tegemisi saab nautida nägemis-, kuulmis-, ja maitsmismeelega. Läheneme oma tegevustele innovatiivselt ja loominguliselt. Leiutame, osaleme seebikarbirallil ja meisterdame pesakaste. Kaunistame jõuluajaks kooli ning laulame erinevate tähtpäevade puhul. Kuuendana tutvustame meie maja tugiteenuste spetsialiste. Ainekomisjoni kuuluvad:Kadi Murakas – tugiteenuste juhtKai Tamm – sotsiaalpedagoogMirell Viru – eripedagoogPille Vahkal – õpetaja abiAnneli Sild – õpetaja abiMaarika Greek – õpetaja abiTerje Vilumaa – õpetaja abiElina Koppel – õpetaja abiAve Gottlob – õpetaja abi Tugiteenuste spetsialistid kirjeldavad ennast järgnevalt: Kadrina Kooli tugimeeskond on selline tore ja abivalmis tiim, kes seisab hea selle eest, et iga laps saaks koolis parimat tuge ja hoolt! Oleme siin selleks, et aidata, toetada ja julgustada lapsi nii õppimises kui ka koolielus. Kui keegi tunneb, et vajab lisatähelepanu, siis on meie meeskond valmis aitama just seal, kus vaja – olgu see siis õppimine, sotsiaalsed mured või lihtsalt toetus koolipäevade paremaks muutmiseks. Meie eesmärk on, et kõik lapsed tunneksid end koolis kindlalt ja õnnelikult! Koos loome toreda ja toetava koolikeskkonna, kus kõik saavad areneda ja kasvada oma võimete piires. Seitsmendana tutvustame meie maja kehalise kasvatuse õpetajaid. Ainekomisjoni kuuluvad:Janika HolmbergÜlle KinkSirje EirandKirke KülmhallikJaan RummiAlvar Petrovits Kehalise kasvatuse õpetajad kirjeldavad ennast järgnevalt: Noored ja nobedad, vanad ja kobedad! Kaheksandana tutvustame meie maja eesti keele ja kirjanduse õpetajaid. Ainekomisjoni kuuluvad:Ebe AbnerMerike LillemägiMai FäelmannRaili RohulaJana SillajõeEvelin TeivaLaura PruulBerit Jamnes Eesti keele ja kirjanduse õpetajad kirjeldavad ennast järgnevalt: Hoiad peast, sest ei tea, kuhu koma käib,me ütleme: “See on lihtsam, kui näib!”.Et saaksid olla sõnadega õigel teel,õpetame meie eesti keelt. Sõnu me ei murra,kui ei oska, siis tule ja kurda.Voolab me veres õigekeelsus,kanname uhkelt eestimeelsust. Nii me aitame pusida rõõmu ja vaevaga,täidame päevi töö ja naeruga.Keel on südames ja reeglid on peas,ka siia tulid meilt need read. Viimasena on teie ees meie kooli juhtkond, keda võib iseloomustada järgnevalt. Kadrina Keskkooli juhtkond – mees nagu orkester! Meie tiimis on igaüks kui oma ala maestro: majandusjuht vastutab, et koolimaja seisaks kindlalt püsti, õppekorraldusjuht hoolitseb, et kõikide õppeprotsesside hammasrattad töötaksid sujuvalt, õppejuhid leiavad lahendusi nii põhikoolis kui gümnaasiumis, direktor hoiab kõiki kursil, kantseleijuhataja teab kõiki vastuseid juba enne, kui küsimused tekivad, huvijuht toob sära silmadesse ja ideid päevadesse ning tugimeeskonna juht seisab hea selle eest, et keegi ei jääks maha. Oleme siin selleks, et kõik toimiks sujuvalt ning kõik tunneksid end hästi ja hoituna!