Sel õppeaastal osalesid kõik Kadrina Keskkooli loodusteaduste (LOTE) õppesuuna 30 õpilast Eesti Maaülikooli loodusteaduste kooli kursusel „Sissejuhatus loodusteaduslikku mõtlemisse“, kus oli kokku üle kuuekümne õpilase erinevatest koolidest üle Eesti. Kursus oli väga mitmekesiste teemadega ja koosnes veebiloengutest ning iseseisvatest praktilistest töödest, mida juhendasid erinevad õppejõud ja juhendajad. Väga oluline osa oli ka tööde vormistamisel ning alati said õpilased juhendajatelt põhjaliku personaalse tagasiside, lisaks anti üldine tagasiside kõikide tööde põhjal ja toodi esile paremaid töid. Teemadeks olid loodusfotograafia, matkaraja koostamine, eaka puu kirjeldamine, koerte käitumise ja heaolu uurimine, taevavaatlused (valgusreostuse hindamine, tähtkujude õppimine ja pilvevaatlused), talvised linnuvaatlused, õunapuude lõikamine ja kirjeldamine, mulla elustiku uurimine. Kursus lõppes kokkuvõtva testiga Moodle õppekeskkonnas. Juhendajateks olid näiteks loodusfotograaf Ingmar Muusikus, entomoloog Mati Martin, füüsik Jaan Paaver, loomaarst Liisi Kulasalu, agronoomiaõppejõud Liina Talgre, hobiornitoloog Vilja Padonik jt. Kursuse koordinaatoriks ja juhendajaks oli bioloog Juhani Püttsepp, teda abistas bioloog Eha Järv. Meie kooli õpilastel õnnestus käia kahel korral ka Tartus maaülikooli õppepäevadel ning Rõhu katseaias õunapuude lõikamist õppimas, kus tehti ka õppevideo. Vilja Padoniku juhendamisel osaleti maikuus Kadrinas linnulauluhommikul ja linnuvaatlustel. Lõpuürituseks oli 24. mail toimunud ühine matk Kadrinas Inger Rummo (10.Lote) toredal juhendamisel ning linnuliikide loendus retke jooksul Laura Tammineni (10. Lote) koordineerimisel, kus kirja sai 30 linnuliiki. Üritus lõppes Kadrina laululaval, kus sõna said juhendajad ning kätte anti kursuse ametlikud tunnistused, hästi maitsesid pakutud suupisted. Tervitussõnad kursuse lõpetajatele saadeti ka EMÜ rektorilt Ülle Jaakmalt. Meie kooli kõik õpilased lõpetasid edukalt kursuse, tunnistuse ainepunkte saab kasutada kõrgkoolidesse õppima asudes ning maaülikooli teatud erialadele kandideerides saab kasutada kolme lisapunkti. Esile tõsteti Saamuel Palu (11.Lote) põhjalikkust tööde vormistamisel, samuti Laura Tammineni head linnutundmist. Inger Rummo lõpetas kursuse kiitusega – palju õnne Ingerile ja kõikidele teistele lõpetajatele. Õpilaste tagasiside kursusele on väga positiivne: mitmekesine ja huvitav, praktiline, silmaringi avardav, sageli kaasati tegevusse pereliikmed, õpetas iseseisvust ja ajaplaneerimist ning eneseületamist ja tööde vormistamist, sai palju viibida looduses ning kasutada loomingulisust, juhendajateks olid head oma ala spetsialistid. Kadrina Keskkooli õpilased osalesid sellel kursusel juba neljandat korda. Suur tänu kõikidele juhendajatele ja Maaülikoolile meie koolile antud võimaluse eest kursusel osaleda. Eriline tänu entusiastlikule ja väga hoolivale kursuse koordinaatorile Juhani Püttsepale! Siret Pung, loodusteaduste õppesuuna suunajuht Fotod: Ingmar Muusikus, Siret Pung
Maikuus said kuuendad ja kaheksandad klassid KIK toel käia Sagadi Looduskoolis.Kuuendikud osalesid õppeprogrammis „Mets kui kooslus“, kus õpiti tundma tavalisemaid metsa taime-, looma- ja seeneliike.Kaheksandikud kordasid õppeaasta tähtsaimat bioloogia teemat osaledes programmis „Fotosüntees on elu alus“.Õppetöö toimus Sagadi Looduskooli õdusas loodusklassis ja ilusas metsamuuseumis, kus oli nii palju avastamist, et mitmed õpilased oleksid tahtnud jääda sinna veel kauemaks.Päev jätkus piknikuga lõkkeplatsil.Sellele järgnes matk väiksemates gruppides ja ülesannete lahendamine Oandu metsarajal.
31. mail toimunud laste koolilõpuvõistlusel kergejõustikus võistlesid kõige nooremad, 2016-2013 sünniaastaga lapsed. Meie kooli I klassi lastest keegi kahjuks osaleda ei saanud, sest samale päevale oli sattunud kõigi I klasside ekskursioonipäev. See-eest ülejäänud võisteldasoovijad olid rivis ja toredal spordipäeval oli neid, kes tulid tagasi medalitega kui ka neid, kellel medalitele tulla küll ei õnnestunud, aga kes said erinevate konkurentidega jõudu katsuda ja uue võistluskogemuse võrra rikkamaks. Kõik lapsed olid äärmiselt tublid ja kiitus neile selle eest! Kuue parema hulka jõudnud ja nende tulemused: P 2015Gustav Tulp – III koht 300m (57,31), 4. koht 60m (9,97), 6. koht kaugushüpe (3.33) T 2014Joanna Kiviberg – I koht pallivise (24.00), 4. koht kaugushüpe (3.17), 4. koht 300m (1.00,87), 5. koht 60m (10,19) P 2014Andre Lausmaa – II koht pallivise (32.00), 6. koht 300m (1.13,72), 6. koht kaugushüpe (3. 05), T 2013Laura Pihlak – II koht 300m (55,71), 4. koht 60m (9,54), 4.koht kaugushüpe (3.51)
Taipoksija, muusikud, psühholoogid, luuletaja… Kadrina Keskkooli HUSO suuna meediaõpilased tegid hirmust üle saades intervjuusid värvikaid intervjuusid värvikate tegelastega. Kadrina Keskkooli meediakursuse lõputööks on läbi aastate olnud silmast silma pikk intervjuu kuulsusega. Ka tänavu pidid õpilased valima välja ühe endale eriti silmatorkava isiku, et temaga intervjuu teha, see salvestada ning ka kirja panna ning seejärel klassi ees klassikaaslastele kokkuvõte esitada. Paljud õpilased valisid enda intervjueeritava oma isiklike huvide järgi, et õppida oma potentsiaalse elukutse kohta rohkem, mõned valisid lihtsalt huvitava isiksuse. Maksudest eraeluniKärolin Baumann intervjueeris tuntud Eesti poliitik Jüri Ratast. Ratas oli õpilase sõnul väga vastutulelik ja sõbralik. Intervjuus esines mitmeid huvitavaid küsimusi, nii maksude ja poliitika teemalisi kui ka isiklikke. Ratas vastas otsekoheselt ja avatult küsimustele ning Baumann õppis palju Riigikogu ja poliitiku isikliku elu kohta. Leegi Brigitte Kais tegi intervjuu tuntud muusiku ja näitleja Mari Jürjensiga, kellega muusikahuvilisel õpilasel palju ühist on. Intervjuu küsimused olid peamiselt muusika ja töö kesksed ning Jürjens vastas kõigile küsimustele avatult ja soojalt. Sporditeemalisi intervjuusid oli klassis kolm: Elerin Tasangi intervjuu sumomaadleja Kaido Höövelsoniga keda tuntakse ka Baruto nime all. Lisaks oli Joosep Tiitsoni intervjuu taipoksi treeneri Villu Nurmojaga. Mõlemad intervjuud keskendusid meeste spordialadele ja esines ka küsimusi isiklike elude kohta. Kristel Väljak tegi aga intervjuu ratsasportlase ja -treeneri Piret Ervaldiga. Lisaks saime kursuse lõputööde kaitsmisel teada ka teistest huvitavatest, intervjueeritud isikutest: kirjanikest, psühholoogidest, õpetajatest, lõhkemeistrist, eriliste eludega isikutest. Raske, kuid toreKüsisime teistelt meediaõpilastelt, et mis oli ülesande kõige raskem osa. Vastused varieerusid intervjueeritavaga ühise aja leidmisest kuni küsimustega paberite välja võtmise hetkeni. Samuti öeldi, et inimestega kontakti saamine ja otsesuhtlemine oli raske. Paljudele oli väljakutseks ka tehniliste vahendite kasutamine ja küsimuste välja mõtlemine. Mõned õpilased tõid välja, et nad ei saanud enda välja valitud kuulsusega ühendust ning pidid uusi otsuseid langetama. Kuid lõpuks nõustuvad kõik õpilased, et said toreda kogemuse – mõned rohkem, mõned vähem. Õppetöö käigus omandatud oskused ja kogemused osutusid väärtuslikuks ning mitmed õpilased leidsid, et see ülesanne aitas neil oma võimeid ja teadmisi avardada. Kirjutasid Helena Victoria Viise ja Tähte Tuuna HUSO suuna meediagrupist
Maikuus osalesid 7. klasside õpilased kahel päeval loodusainete õppepäevadel Jääaja Keskuses. Saadjärve ääres õpiti tundma selgrootuid loomi õppeprogrammis “Järv elukeskkonnana – veeselgrootud: uuringud Saadjärve kaldalt“, juhendasid entusiastlikud Saadjärve looduskooli õpetajad. Põnev kogemus oli kalamehekummikutes kahvaga järvest ise loomi püüda ja hiljem neid määrata. Veeproovi jäid ka omapärased vetikad, järvepallid, kes on muutunud haruldasteks ja neid leidub vaid Saadjärves – sel kevadel oli neid üpris rohkesti kaldavööndis näha. Jääaja Keskuses toimus õppeprogramm „Liustike pärandus Eestimaa pinnal”, kus sai korratud varasemat ja õpitud ka uusi teadmisi pinnavormide tekkest ja kliimamuutustest ning jääajast tervikuna. Võimalus oli ka iseseisvalt keskuse eksponaatidega tutvuda. Õppepäevad said teoks KIK-i projekti toetusel. Fotod: Siret Pung, Maarja Põder, Kirsti Kasemets
30. mail toimus Sõmeru keskusehoones VIROLi korraldatud Lääne-Viru ainetundjate aupäev.Kadrina Keskkoolist said tunnustuse osaliseks Lisbet Kotiesen, Gertrud Kaubi, Adela-Roksett Kovaljova, Kristo Kurve, Alvar Laupa, Elise-Helene Pohla ja nende õpetajad Eerika Saaren, Rita Olev, Sigrit Peets, Evelin Tiiter ja Harry Laiv. Oleme uhked teie üle!
28.-29. mail toimunud noorte meistrivõistlustel kergejõustikus jagati kolmele paremale medaleid.Ei jäänud neist ilma meiegi võistlejad, Lii jõudis 4x100m teatejooksus abistada ViKe kergejõustikuklubigi, kelle koosseisus pronksmedalile jooksis.Allpool kuue parema hulka jõudnud Kadrina Keskkooli esindanud noored ja nende tulemused: T U14Marta Mitt – II koht kuulitõuge (9.98), II koht odavise (27.53), 5. koht kaugushüpe (3.83), 6. koht kõrgushüpe (1.25)Eliise Piispea – 4. koht 100m (14,76), 600m 4. koht (2.10,70) T U16Lii Mitt – II koht odavise (27.73), III koht kuulitõuge (8.72), III koht 4x100m teatejooksus (54,60), 5. koht 100m (14,06), 6. koht kaugushüpe (4.37)Mirell Maasing – II koht kõrgushüpe (1.41), 4. koht 100m (13,82), 4. koht kaugushüpe (4.47)Anette-Meribel Teiva – 5. koht kuulitõuge (7.61), 5. koht kettaheide (21.55), 5. koht kaugushüpe (4.40), 6. koht 100m (14,26)Elerin Pilt – 5. koht odavise (24.00), 6. koht kettaheide (18.96)
Tänasega algasid lõpueksamid 9. klassidele.Eesti keele eksamit asus meie koolis sooritama 63 üheksandikku. Soovime palju edu ja häid mõtteid terveks eksamiperioodiks.
28. mail lõpetas meie kooli meeskond Tallinna Ülikooli aastase kooliarendusprogrammi Tulevikukool. Täname teid, õpetajaid Evelin Teiva, Liina Suurkivi ja õppejuht Evelin Tiiter, kes meie meeskonna aastase õppetöö eneseanalüüsiks ning tutvustavaks plakatiks kokku panid! Mis on Tulevikukooli eesmärk? • Programmis osalevate koolide eesmärgiks on luua õppija arengut toetav õppimis- ja õpetamiskultuur lähtudes tõenduspõhisusest ja koostöisest muutuste juhtimisest. Mida me oleme aasta jooksul oma juhtmeeskonnaga teinud? • Õppinud teadlikult muudatusi planeerima ja selleks soodsat keskkonda looma aidates õpetajatel võtta vastutus muutuste algatamisel ja juhtimisel. • Koos teiste projektis olevate koolide ning ülikooli haridusinnovatsiooni spetsialistidega loonud uusi praktikaid ja metoodikaid. Oleme analüüsinud õpilaste õppeprotsessi, lähtudes kitsaskohtadest kavandanud arendustegevusi ning uusi lähenemisi ja analüüsinud nende tegevuste mõju. • Lähtudes tõenduspõhisuse printsiibist õppinud monitoorima ja analüüsima muutuste protsessi, kus õpetaja on oma tegevuse uurija. Tallinna Ülikooli Tulevikukooli arendusprogramm aitab koolidel rakendada positiivseid muutusi õppetöös nii, et need oleksid laiapõhjalised, jätkusuutlikud ja mõjusad. Kadrina Keskkooli aastases Tulevikukooli programmis, mis valmistab ette kooli arengu protsesse järgnevateks aastateks osalesid õpetajad Evelin Teiva ja Liina Suurkivi, õppejuhid Mailen Remmelg, Reesi Sirvi ja Evelin Tiiter ning koolijuht Krõõt Nõmmela-Mehide.
Sellel kooliaasta kevadel oli 2. klassidel kaks õpetlikku ja põnevat õppekäiku loodusesse. Altja õpperajal orienteerusid õpilased kaardi järgi läbides erinevaid punkte. Õpilased said uusi teadmisi prügi mõjust keskkonnale, õppisid määrama puu vanust ja vaatlesid rannaliival olevaid loodusmärke. Viru rabas liikusid õpilased mööda laudteed koos juhendajaga. Üheskoos uuriti, mis on raba ja kes seal elavad – vaadati, katsuti, nuusutati ja vastati töölehe küsimustele. Räägiti ka turba tootmisest ja soode taastamisest. Õpilased said uusi teadmisi ja kinnistasid koolis õpitut. Õpetajad Marge Abner, Sirje Promen, Elle Tamme Fotod: Marge Abner ja Ave Ehavald
Kadrina Keskkool otsib oma meeskonda klassiõpetajat, eesti keele ja kirjanduse õpetajat, matemaatikaõpetajat, füüsika õpetajat ja psühholoogi.Pakume tööd