Let's Tune in to Europe

Osalesin Erasmus+ muusikaalases projektis "Let's Tune in to Europe!", mis kestis kaks aastat (2016-2018) ja milles osales kuus riiki: Eesti, Läti, Poola, Hispaania, Bulgaaria, Itaalia (2 kooli). See oli põhikoolile suunatud projekt ning Kadrina Keskkoolist osales üheksa õpilast 4.-8. klassini ja viis õpetajat. Õpilasmobiilsusi oli kolm ehk siis kolmel õpilasel oli võimalik 2017. a aprillis sõita Hispaaniasse, kolmel 2018. a kevadel Poola ja kolmel 2018. a sügisel Itaaliasse. Mina, Anete ja Keitlin saime võimaluse sõita Itaaliasse.

Laupäev, 22. september oli reisile mineku päev. Olin väga ootusärev ja valmis alustama sõitu Tallinna lennujaama. Ootasin hommikul oma reisikaaslast Anetet, et sõita koos Tallinna. Kui hakkasime sõitma Keitlini juurde, kes oli samuti üks reisikaaslastest, siis juhtus väike äpardus: auto rehv purunes. Tekkis küsimus, kas reis jääb nüüd ära. Õnneks oli hea tuttav valmis kohe oma autot meile laenama. Edasi jätkus sõit viperusteta.

Lennujaama turvakontrolli läbisime edukalt ja algas tore sõit Stockholmi. Stockholmi lennujaamas proovisime Rootsi toite ja edasi lendasime juba Itaalia pealinna Rooma. Kohale jõudes ootas meid pingeline ja poolenisti naljakas kohvrite kättesaamine. Kui kohvrid käes olid, siis sõitsime hotelli. Õhtul käisime vaatamas ilusat vaatamisväärsust Colosseumi.

Järgmisel hommikul kohtusime teiste projektikaaslastega ja koos tegime ühe pika tuuri Rooma linnas ja külastasime sealseid kuulsaid kohti. Selle päeva jooksul saime endale ka toredad sõbrad Hispaaniast. Õhtul sõitsime bussiga L'Aquilasse. L'Aquila on Kesk-Itaalia Abruzzo piirkonna pealinn, mis 2009. aasta maavärinas sai nii palju kannatada, et selle kauni linna taastamistööd kestavad tänase päevani.

Järgnevatel päevadel külastasime L'Aquila ja selle ümbruse tuntuimaid vaatamisväärsusi, lasteaeda, kooli, muusikakõrgkooli, käisime Stiffe koopas, Gran Sasso mägedes ja mitmetel kontsertidel. Igal õhtul pakuti väga rikkaliku õhtusööki.

Eelviimase päeva õhtul toimus projekti lõppkontsert. Iga riik pidi ette kandma varem ettevalmistatud 10-minutilise kava ning lisaks laulsime üheskoos projekti hümni, esimesel projektikohtumisel loodud popurriid partnerriikide tuntud rahvalauludest ning Euroopa hümni. Kontsert oli põnev ja mitmekülgne ning publik elas esinejatele soojalt kaasa. Päev lõppes piduliku õhtusöögiga.

Viimane päev oli pisut kurb, sest pidime oma sõpradega teistest riikidest hüvasti jätma. Algas pikk sõit koju. Koju jõudes oli hea tunne, sest nägime oma pereliikmeid üle pika aja.

Itaalia reis oli meeldejääv, toredate mälestustega ja olen õnnelik, et mind projekti kaasati.

Brit Katriin Murumägi, 7.a klass

Kolmanda õpilasmobiilsuse kokkuvõtvat videot võib vaadata siin: https://youtu.be/vle7oX3e03s

"Let's Tune in to Europe" projekti kodulehekülg: https://sites.google.com/site/lteerasmusplus/