Arukate Õpilaste Akadeemia ehk AÕA võistluse Põhja piirkonna võistkondliku turniiri 2. mäng toimus 12. novembril Tapa Valla Gümnaasiumis ning oli Kadrina Keskkooli õpilastele taas edukas. Võistlesid uued võistkonnad. Palju õnne võistlejatele! Põhikooli võistkonnas osalesid seekord 9. klassi õpilased Henri Maasik, Carmen Leis, Kata Loreida Õunap (9. d) ja Gertrud Kaubi (9.a) – saavutasid II koha! Neid edestas 1,5 punktiga punktiga Tamsalu Kooli võistkond. Põhikoolidest osales kokku üheksa võistkonda. Gümnaasiumiastmes osales kokku 5 võistkonda. Meie kooli esindasid 12.INTE õpilased Kristjan-Erik Tšistotin, Janelle Rannala, Urmo Nagel ja Holger Soll, kes saavutasid samuti II koha, jäädes ühe punktiga alla Loksa Gümnaasiumile! AÕA turniiril toimub sel õppeaastal kokku 6 mängu. Lõppmäng toimub kevadel piirkonna parimatele. Üle-eestiliselt toimub mäng korraga 8 piirkonnas. Seekord võistles kokku 104 võistkonda 9 maakonnast. Põhja piirkonna koordinaatorid on Raimo Maasik ja Kärt Maasik. Võistlus koosnes kiirete küsimuste voorust, audio/visuaalsetest ülesannetest, projektist, eksperimendist ja arutlevatest küsimustest. Alati on esinema kutsutud ka külalisesineja, kes tutvustab oma ettevõtet ning esitab lisaküsimuse ning premeerib kiiremat vastajat auhinnaga. Eelmisel korral oli külas ettevõtte JELD-WEN EESTI AS esindaja, seekord aga LV MEHHATROONIKA OÜ esindaja. Võistluse eesmärgiks on innustada õpilasi süvenema enam täppis- ja loodusteaduste valdkonda, laiendada silmaringi, näidata loodusteaduste seoseid reaalse eluga, arendada meeskonnatöö oskusi ja anda noortele võimalus panna ennast proovile, sidudes teoreetilised teadmised praktikaga. Seega on AÕA loodusteadustele ja suurele maailmapildi nägemisele suunatud õpilasvõistlus.Võistluse koduleht: MTÜ LoTAS – AÕA Võistluse 3. mäng toimub juba 10. detsembril Rakvere Riigigümnaasiumis. Tekst ja fotod: Siret Pung, bioloogiaõpetaja
Täna käis meie koolis külas Toomas Pranstibel, kes rääkis 1.–3. klassi õpilastele põnevalt ämblike maailmast. Kohtumise jooksul said lapsed teada palju uut ja üllatavat: • kuidas ämblikud paljunevad ja milline on nende elutsükkel;• millest ämblikud toituvad ja kuidas toimub kesta vahetus;• millised on Eesti suurimad ämblikud ja kuidas nad siia on jõudnud;• mida tasub teada ämblike hammustustest ja kui mürgised meie ämblikud tegelikult on;• miks ämblikel on karvad ning mida inimene või loom tunneb, kui nendega kokku puutub. Õpilased said selge ja põneva ülevaate sellest, miks ämblikud on looduses olulised ning kuidas neid paremini märgata ja mõista ilma hirmu tundmata. Täname Toomas Pranstibelit sisuka ja hariva külastuse eest!
Enne meisterdama asumist tutvusime erinevat liiki teatrinukkudega ning joonistasime kavandi.Nuku meisterdamise idee saime Noorsooteatri üleskutsest “Teatrinuku meisterdamise konkurss”. Nukk pidi väljendama mingit emotsiooni, millist, seda sai iga õpilane ise otsustada. Ülesanne oli väga loov ning õpilased valmistasid suure õhinaga nii käpiknukke, pulganukke, marionettnukke kui lauanukke. Kes soovisid, said enda töö esitada konkursile. 5.b klassi õpilane Tario Kirs pälvis oma nukuga Noorsooteatri poolt eripreemia.
Koostööpäev pakkus võimalust osaleda tunnivaatlustel, jagada kogemusi ja arutada, kuidas muuta koolielu veelgi mitmekesisemaks ja õppijakesksemaks. Aitäh Rocca al Mare Kooli kolleegidele avatud ja inspireeriva kohtumise eest! Koostöös sünnivad parimad mõtted ja kasvavad uued algused.
3.c/l klass õppis õues ilmakaarte määramist ning otsis looduses sügise märke. Õpilased jälgisid ilmamuutusi ja looduslikke märke, tegid vaatlusi ning seostasid õpitut praktiliste kogemustega. Ilmakaarte määramise ülesanne arendas ruumitaju ja analüüsioskust, samas kui sügise märkide otsimine tugevdas tähelepanu, vaatlusoskust ja loodusteadlikkust.
1.b klassil oli õuesõppenädalal järgmised tegevused: Esmaspäeval õppisime õues matemaatikat. Selgeks said parem ja vasak. Teisipäeval tegime õues kunstiõpetust. Meil olid neljased rühmad, kes pidid tegema looduslikust materjalist pildi sügisest. Kolmapäeval õppisime õues eesti keelt. Koos paarilisega tuli täita töölehel tähekummutit. Õuesõppenädala eesmärk oli pakkuda liikumist ja vaheldust klassiruumiõppele, tuues õppimise pärisellu ja loodusesse. Nädala tegevused arendasid õpilaste koostööoskust, loovust, tähelepanu ja probleemilahendusoskust, toetasid õpimotivatsiooni ja heaolu ning pakkusid rõõmu ühisest tegutsemisest värskes õhus.
Kuna selle nädala tundide teemaks on My Homeplace, siis oli tore õpitud sõnu reaalsete paikade ja ehitistega kokku panna.Põnev oli ka teed juhatada ja seda just inglise keeles.Kadrina alevik sai palju selgemaks ja rollimäng andis juurde julgust inglise keeles rääkida. Õpetaja: Signe Ojasalu
Ilmad on muutunud sügiseselt sombuseks ja pimedaks. Aeg on üle vaadata oma helkurid.1. klassid meisterdasid ise helkurid ja kinkisid need õpilastele, kellel see puudus. Sõiduõpetaja Vahur Kalind tegi ka kõikidele algklassidele helkurikoolitust. Helkurinädalal vaadati õpetlikke filme ja lahendati töölehti. Nädala jooksul tuletati meelde helkuri vajalikkus ja kasulikkus. 1. klasside õpetajad