Taipoksija, muusikud, psühholoogid, luuletaja… Kadrina Keskkooli HUSO suuna meediaõpilased tegid hirmust üle saades intervjuusid värvikaid intervjuusid värvikate tegelastega.
Kadrina Keskkooli meediakursuse lõputööks on läbi aastate olnud silmast silma pikk intervjuu kuulsusega. Ka tänavu pidid õpilased valima välja ühe endale eriti silmatorkava isiku, et temaga intervjuu teha, see salvestada ning ka kirja panna ning seejärel klassi ees klassikaaslastele kokkuvõte esitada.
Paljud õpilased valisid enda intervjueeritava oma isiklike huvide järgi, et õppida oma potentsiaalse elukutse kohta rohkem, mõned valisid lihtsalt huvitava isiksuse.
Maksudest eraeluni
Kärolin Baumann intervjueeris tuntud Eesti poliitik Jüri Ratast. Ratas oli õpilase sõnul väga vastutulelik ja sõbralik. Intervjuus esines mitmeid huvitavaid küsimusi, nii maksude ja poliitika teemalisi kui ka isiklikke. Ratas vastas otsekoheselt ja avatult küsimustele ning Baumann õppis palju Riigikogu ja poliitiku isikliku elu kohta.
Leegi Brigitte Kais tegi intervjuu tuntud muusiku ja näitleja Mari Jürjensiga, kellega muusikahuvilisel õpilasel palju ühist on. Intervjuu küsimused olid peamiselt muusika ja töö kesksed ning Jürjens vastas kõigile küsimustele avatult ja soojalt.
Sporditeemalisi intervjuusid oli klassis kolm: Elerin Tasangi intervjuu sumomaadleja Kaido Höövelsoniga keda tuntakse ka Baruto nime all. Lisaks oli Joosep Tiitsoni intervjuu taipoksi treeneri Villu Nurmojaga. Mõlemad intervjuud keskendusid meeste spordialadele ja esines ka küsimusi isiklike elude kohta. Kristel Väljak tegi aga intervjuu ratsasportlase ja -treeneri Piret Ervaldiga.
Lisaks saime kursuse lõputööde kaitsmisel teada ka teistest huvitavatest, intervjueeritud isikutest: kirjanikest, psühholoogidest, õpetajatest, lõhkemeistrist, eriliste eludega isikutest.
Raske, kuid tore
Küsisime teistelt meediaõpilastelt, et mis oli ülesande kõige raskem osa. Vastused varieerusid intervjueeritavaga ühise aja leidmisest kuni küsimustega paberite välja võtmise hetkeni.
Samuti öeldi, et inimestega kontakti saamine ja otsesuhtlemine oli raske.
Paljudele oli väljakutseks ka tehniliste vahendite kasutamine ja küsimuste välja mõtlemine.
Mõned õpilased tõid välja, et nad ei saanud enda välja valitud kuulsusega ühendust ning pidid uusi otsuseid langetama.
Kuid lõpuks nõustuvad kõik õpilased, et said toreda kogemuse – mõned rohkem, mõned vähem. Õppetöö käigus omandatud oskused ja kogemused osutusid väärtuslikuks ning mitmed õpilased leidsid, et see ülesanne aitas neil oma võimeid ja teadmisi avardada.
Kirjutasid Helena Victoria Viise ja Tähte Tuuna HUSO suuna meediagrupist