Aprilli lõpus osalesid 10. klassi õpilased Sagadi looduskoolis keskkonnaalasel õppepäeval, kus läbisid õppeprogrammi “Uurimuslik keskkonnaseiklus”.
Kuidas saab arvamusest teaduslik fakt ning mille poolest erineb vaatlus katsest; mis on hüpotees jne. Õpiti rühmades ning saadi teadmisi uurimistöö alustest koos praktiliste nõuannetega ja ülesannetega.
Seejärel toimus kogu Sagadi mõisa hõlmav uurimuslik maastikumäng, mille käigus kasutati erinevaid vahendeid ja meetodeid erinevate ülesannete täitmiseks. Näiteks pidi mõõtma puude kõrgust, uurima erinevaid okaspuid, mõõtma radooni sisaldust Sagadi mõisas ning uurima taimede hingamist ja fotosünteesi, otsustama seoste üle ilmakaarte määramisel puudel kasvavate sammalde järgi, määrama puude vanust jne.
Õppepäeva lõpuks tuli koostada ühe ülesande kokkuvõtteks miniuurimus ja seda lühidalt esitleda. Saadi kasulikke kogemusi ja teadmisi uurimistöö koostamiseks, oli lõbus ja tore kogemus klassikaaslastega koos töötada.
Siret Pung, bioloogiaõpetaja